تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
5

استفاده آزمایشی از اتوبوس برقی در اهواز

  • کد خبر : 10759
  • 15 اردیبهشت 1401 - 21:05
استفاده آزمایشی از اتوبوس برقی در اهواز
امید جنوب - مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: به‌زودی یک دستگاه اتوبوس برقی به صورت آزمایشی به ناوگان اتوبوسرانی این کلان‌شهر، اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایمنا، کوروش سبزعلی اظهار کرد: در مدیریت جدید شهری اهواز به حمل‌ونقل عمومی و ناوگان اتوبوسرانی نگاه ویژه‌ای وجود دارد و همواره شهردار این کلان‌شهر تلاش دارد که وضعیت ناوگان اتوبوسرانی بهبود پیدا کند.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی درخصوص بازسازی اتوبوس‌ها به ویژه کولردارکردن آن‌ها با توجه به رسیدن فصل گرما صورت گرفته است، افزود: با توجه به تاکید شهردار، هفته آینده حدود ۵۰ دستگاه از اتوبوس براساس اولویت‌بندی برای بازسازی به مناقصه گذاشته خواهند شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز ادامه داد: برای نوسازی ناوگان در سال ۱۴۰۰ دو طرح برای خرید اتوبوس مصوب شد که در ارتباط با یکی از آن‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه شد و در طرح دیگر هزینه خرید ۶۵ دستگاه اتوبوس تأمین و به فروشنده پرداخت و مقرر شد این ۶۵ دستگاه در خردادماه به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ میلیارد از هزینه خرید این دستگاه‌ها را شهرداری و مابقی آن را دولت پرداخت کرده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز شهرداری اهواز برای تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز خود درخواست ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت کرده است.

سبزعلی ادامه داد: اتوبوس گردشگری در شهر اهواز فعال شده است؛ اما با توجه به وضعیت آب و هوایی و فصل گرما این اتوبوس با توجه به درخواست گروه‌های مختلف، در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و علاوه بر آن در طرح‌هایی مانند استقبال از بهار، استقبال از مهر، گروه‌های عزاداری سیار و تواشیح نیز از این اتوبوس استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال از اتوبوس گردشگری، سازمان اتوبوسرانی در صدد افزایش تعداد این نوع اتوبوس است و ساخت دومین دستگاه آن به صورت دوطبقه در دستورکار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز تصریح کرد: برای اضافه کردن اتوبوس برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی، هماهنگی‌هایی با شرکت تولید کننده صورت گرفته است و به‌زودی اولین اتوبوس برقی به صورت آزمایشی در شهر اهواز فعالیت می‌کند و در صورت تأیید، خریداری و به ناوگان اضافه می‌شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10759

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.