تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
11
شهردار:

ارتباط مالی کارکنان شهرداری اهواز با پیمانکاران قطع می‌شود

  • کد خبر : 5052
  • 17 آبان 1400 - 9:46
ارتباط مالی کارکنان شهرداری اهواز با پیمانکاران قطع می‌شود
امید جنوب - شهردار کلانشهر اهواز قطع ارتباط مالی کارکنان شهرداری و پیمانکاران را مورد تاکید قرار داد و گفت: برخی از کارکنان شهرداری اهواز که دارای پست های کلیدی در این شهرداری هستند و وظیفه نظارت و برخورد با تخلفات پیمانکاران را به عهده دارند، خود حقوق بگیر پیمانکاران هستند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، رضا امینی یکشنبه شب در گفت وگویی رسانه ای، با اشاره به وجود تعارض منافع میان برخی پیمانکاران و کارکنان شهرداری گفت: پیمانکاری که در گذشته می بایست با ۲۰۰ نفر نیروی کار خدمات ارائه می کرد، ۵۰ نفر به طور غیررسمی به آن تحمیل شده و این افراد در جایگاه های مختلف اداری شهرداری به کار گرفته شده اند.

وی تاکید کرد: این وضعیت موجب شده تا برخی کارکنان شهرداری که باید بر عملکرد پیمانکاران نظارت و به خاطر کم کاری آن ها را جریمه کنند به دلیل اینکه خود حقوق بگیر آن پیمانکار هستند، این نظارت را به درستی انجام نمی دهد که این مورد آسیب جدی به مدیریت شهری وارد کرده است.

شهردار اهواز پیمانکاران را اصلی ترین معضل این شهرداری دانست و گفت: حذف این افراد به دلیل داشتن پست های کلیدی موجب مختل شدن عملکرد شهرداری می شود ضمن اینکه قرارداد آنها به پایان نرسیده است که باید این روند طی یک بازه زمانی چند ماهه انجام شود.

شهردار اهواز با بیان اینکه دست هایی پنهان به دنبال تضعیف جایگاه مدیریت شهری هستند گفت: دست های پنهانی در ساماندهی برخی اعتراض ها و جلوگیری از ارتقای مدیریت شهری اهواز به جایگاه حقیقی خود است که توصیه می کنیم دست از این کار بردارند چرا که مصمم هستیم تا پای جان به مردم خدمت کنیم.

جایگزینی پیمانکاران قوی ملی با پیمانکاران ضعیف فعلی 

وی ادامه داد: اواخر امسال قرارداد پیمانکاران تمام می شود، که برای بخشی از مشکل های کنونی اهواز به دنبال دعوت از پیمانکاران ملی و پرتوان هستیم تا جایگزین پیمانکاران موجود شده و وضعیت کنونی شهرداری ساماندهی شود ضمن اینکه رابطه بین شهرداری و پیمانکاران را قطع کرد.

شهردار اهواز افزود: با پایان قرارداد پیمانکاران موجود در پایان امسال و رایزنی های انجام شده برای ورود پیمانکاران قوی، امیدواریم ابتدای سال آینده وضعیت نظافت شهر با تغییر چشمگیری مواجه شود.

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه های خدمات رسان برای انجام حفاری های گسترده و امتناع از آسفالت این معابر گفت: شرایط بسیاری از معابر اهواز افتضاح است و متاسفانه شرکت های مختلف به تعهد قانونی خود در این زمینه عمل نکرده اند.

ارائه آمار غلط از افرادی که در شهرداری اهواز کار نمی کنند و حقوق می گیرند

وی با تاکید بر اینکه مطالبه کارگران باید بر اساس قانون باشد گفت: حقوق کارگران باید داده شود ولی ایجاد برخی توقعات فراقانونی، شهرداری اهواز را با چالش دائم تجمع های اعتراضی کارگران مواجه کرده است.

امینی، با اشاره به اقدام صورت گرفته برای ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری اهواز اظهار داشت: همه کارکنان شهرداری موظف به ثبت حضور خود در دستگاه های الکترونیکی حضور و غیاب هستند و از این پس حقوق و دستمزد بر اساس حضور و ثبت در این سامانه پرداخت می شود.

وی  با اشاره به آمار ارایه شده از سوی رییس شورای اسلامی شهر اهواز مبنی بر وجود ۶۳۰ حقوق بگیر از شهرداری که در شهرداری کار نمی کنند، بیان داشت: آمار ۶۳۰ نفر اعلام شده اشتباه لفظی بوده و آمار دقیق ۱۳۰ نفر است. این افراد نیز در سازمان ها و ادارات دیگر مشغول فعالیت هستند که اعلام کرده ایم یا باید حقوق آنها توسط همان ادارات پرداخت شود و یا به شهرداری بازگردانده شوند.

وی تاکید کرد: در راستای ساماندهی وضعیت نیروی انسانی شهرداری اهواز، کارکنان و مدیرانی که در این شهرداری حضور فیزیکی نداشته اند، در ماه گذشته حقوق دریافت نکردند.

شهردار اهواز اظهار داشت: از طریق درآمدهای پایدار، بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی و سایر منابع به دنبال تامین بودجه عمرانی و تغییر نسبت بودجه جاری به عمرانی به حالت استاندارد ۳۰ درصد جاری و ۷۰ درصد عمرانی هستیم.

وضعیت آسفالت شهر اهواز اسفناک است

وی گفت: درآمد شهرداری اهواز در ۶ ماه نخست امسال ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و میزان حقوق پرداختی این شهرداری در این مدت ۹ هزار میلیارد ریال بوده است که با توجه به عقب ماندگی های زیاد کلانشهر اهواز، با این بودجه عمرانی نمی توان کار چشمگیری انجام داد.

امینی وضعیت آسفالت شهر اهواز را اسفناک خواند و افزود: تمام شهر اهواز نیاز به آسفالت دارد و اجرایی کردن این موضوع زمان زیادی را طلب می کند که شهرداری اهواز در این زمینه برنامه جامعی در دست اقدام دارد. اجرای این برنامه نیازمند صبر و همراهی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل انباشت مشکل ها، اهواز به صورت یک ویرانه در آمده است، ادامه داد: اگر همه مردم و مسئولان برای حل این مشکل ها متحد نباشد و جلوی کارشکنی ها گرفته نشود، من که سهل است، همه شهرداران کلانشهرهای کشور هم جمع شوند نمی توانند مشکل اهواز را حل کنند.

گسترش اهواز در سطح، زمین خواری در این شهر را دامن زده است

وی ادامه داد: شهرداری ها برای انجام وظایف قانونی خود دارای درآمدهایی به صورت غیرپایدار هستند که نبود تناسب بین وظایف و اختیارات، ارائه خدمات به مردم را با چالش مواجه می کند. شهر اهواز در این زمینه با چالش های جدی تری نسبت به سایر کلانشهرهای کشور مواجه است.

شهردار اهواز، مدیریت، منابع و زمان را سه ضلع مهم حل چالش های مدیرت شهری دانست و گفت: ناملایمات گذشته و انباشت مشکلات، موجب شده است تا بخش مهمی از زمان کاری ما در شهرداری به مطالبه های متعدد کارگران اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه منابع شهرداری مشتمل بر دو بخش سرمایه انسانی و منابع مادی می شود، گفت: منابع مادی از طریق تراکم فروشی، بارگذاری جمعیت و اخذ وجوه تخلفات ساختمانی تامین می شود که این موضوع موجب به هم ریختگی شهری می شود.

امینی ادامه داد: اهواز از نظر جمعیت هشتمین کلانشهر و از نظر وسعت سومین کلانشهر کشور است که این موضوع نشان از رشد بیش از اندازه شهر اهواز در سطح است. این موضوع زمین خواری، تصرف های عدوانی و تجاوز به حقوق مردم را در پی داشته است.

شورای شهر اهواز دخالتی در انتصابات شهرداری ندارد

وی با اشاره به تاخیر صورت گرفته در تغییر مدیران شهرداری اهواز گفت: تغییرات مدیریت شهری هم حق مدیریت و هم از واجبات مدیریت است که به دلیل غیربومی بودن شهردار این تغییر مدیران با تاخیر انجام شده است.

امینی، با بیان اینکه شورای شهر اهواز هیچ فشاری و حتی پیشنهادی برای تغییر مدیران شهرداری نداشته اند، افزود: برخلاف هجمه ها به شورای شهر اهواز، این شورا جزو معدود نهادهایی است که تا کنون هیچ گونه فشار و یا پیشنهادی برای تغییر مدیران نداشته و دست شهردار را در این زمینه باز گذشته است.

به زودی مدیران شهرداری اهواز متناسب با چهار مولفه شایسته سالاری، تعهد، تخصص و پاکدستی منصوب می شوند.

ضرورت جلوگیری از سیاه نمایی و جریان سازی های رسانه ای وسیاسی 

وی تاکید کرد: برخی مشکلات کنونی اهواز طی چند دهه ایجاد شده است و حل این مشکل نیازمند زمان است به همین دلیل باید ضمن هم افزایی میان مردم و مسئولان و جلوگیری از سیاه نمایی و جریان سازی های رسانه ای وسیاسی، به دنبال حل چالش های موجود در شهر بود.

شهردار اهواز با بیان اینکه اراده مدیریت شهر بر ارائه خدمات بی منت به مردم است گفت: ساماندهی و بهبود فضای سیز، آسفالت، زاغه نشینی، نظافت شهری، سگ های بلاصاحب، آب های سطحی و شبکه فاضلاب از جمله اولویت های مردم و مدیریت شهری اهواز است.

وی ادامه داد: برای داشتن حرکت نظام مند در مدیریت شهری، نیاز به این است تا بودجه شهرداری به حالت استاندارد ۳۰ درصد جاری و ۷۰ درصد عمرانی برسد.

امینی با بیان اینکه نیروهای متعدد در قالب های مختلف وارد شهرداری اهواز شده اند و این موجب به هم ریختگی نسبت بودجه جاری به عمرانی شده است، گفت: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد بودجه شهرداری مربوط به بخش جاری است که بخش عمده ای از آن مربوط به پیمانکاران است.

برخی به جای کمک به شهرداری برای جمع آوری سگ های بدون صاحب، سنگ اندازی می کنند

شهردار اهواز هم افزایی مردم و مسئولان را نیاز کنونی این شهر دانست و افزود: شهرداری برای جمع آوری سگ های بدون صاحب، در راستای پاسخ به مطالبه مردم اقدام به جمع آوری این سگ ها می کند ولی به جای حمایت از این اقدام، شاهد هستیم که دوستدارن محیط زیست علیه این اقدام شهرداری جریان سازی رسانه ای می کنند.

وی با بیان اینکه دو هزار زباله گرد در اهواز وجود دارد گفت: شهرداری هر وقت برای ساماندهی این زباله گرد ها در راستای عمل به مطالبه مردم برای ساماندهی وضعیت نابسامان پسماندهای شهری اقدام می کند، به جای کمک و حمایت ، با فشارهایی از بیرون مواجه می شود.

شهردار اهواز با اشاره به اقدام های صورت گرفته برای کنترل آتش سوزی های سایت دفن زباله افزود: لوله کشی های این سایت برای هدایت گازهای تولیدی در حال انجام است تا این گازها پس از هدایت به صورت کنترل شده آتش زده شود.

وی با تاکید بر اینکه چالش های کنونی شهر اهواز راه حل دارد ولی حل این مشکل ها نیازمند زمان است، ادامه داد: بر اساس قانون پسماند مصوبه مجلس شورای اسلامی، تولید کننده پسماند عفونی و بیمارستانی، ملزم است تا پسماندهای تولیدی را ایمن سازی، دفن و امحا کند ولی شاهد هستیم که چنین کاری در شهر انجام نمی شود و این کار به شهرداری تحمیل می شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5052

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.