تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5
رئیس علوم پزشکی اهواز مطرح کرد

احتمال افزایش حملات تنفسی در پی نخستین بارندگی اهواز

  • کد خبر : 5157
  • 21 آبان 1400 - 12:26
احتمال افزایش حملات تنفسی در پی نخستین بارندگی اهواز
امید جنوب - رئیس دانشگاه علوم علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آماده‌باش بیمارستان‌ها در صورت مراجعه بیماران با عارضه حمله تنفسی در پی نخستین بارندگی خبر داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در گفت‌وگو با خبرنگاران ، با اشاره به بارش نخستین باران پاییزی در اهواز و احتمال بروز حملات تنفسی اظهار کرد: با توجه به هرس نشدن کامل درختان کنوکارپوس، امسال احتمال بروز حملات تنفسی در پی نخستین بارندگی بیشتر است.

وی افزود: در حال حاضر همه بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند تا در صورت مواجهه با این بیماران، سریعا اقدامات درمانی و اکسیژن‌رسانی به بیماران انجام شود.

ابول‌نژادیان با اشاره به تامین تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات به بیماران دچار حملات تنفسی، تصریح کرد: با توجه به تشابه علائم بالینی این بیماران و بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ و آنفلوآنزا، تشخیص بیماری برای پزشکان سخت می‌شود در نتیجه ماندگاری بیماران و ازدحام در اورژانس‌ها بیشتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این شرایط مردم به ویژه بیماران تنفسی و دارای بیماری زمینه‌ای از منزل خارج نشوند و درب و پنجره‌ها را نیز ببندند.

وی افزود: بیمارانی که در سال‌های گذشته در پی اولین بارش پاییزی دچار تنگی نفس و علائم تنفسی شده‌اند، اسپری‌های تنفسی خود را مصرف کنند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5157

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.