تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان خبر داد؛

اجرای ۵۰۰ طرح اشتغالزایی نیروگاه خورشیدی بر پشت بام منازل مددجویان کمیته امداد

  • کد خبر : 8404
  • 18 بهمن 1400 - 20:13
اجرای ۵۰۰ طرح اشتغالزایی نیروگاه خورشیدی بر پشت بام منازل مددجویان کمیته امداد
امید جنوب- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: ۵۰۰ طرح اشتغالزایی در قالب احداث نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک یا پنل خورشیدی با هدف تامین درآمد پایدار بر پشت بام منازل مددجویان کمیته امداد و تولید انرژی راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، دکتر علی خدری با بیان این که استفاده از پنل های خورشیدی ، خودکفایی در تولید برق را هم به دنبال دارد، گفت: طرح نصب نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید ۵ کیلو وات برق در ساعت، مختص مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) است که تعداد ۵۰۰ نیروگاه برنامه هدف است.

خدری با بیان اینکه این طرح یک تفاهم نامه سه جانبه بین کمیته امداد، بانک و مددجو است، افزود:بر اساس تفاهم‌نامه دیگری مابین شرکت توزیع نیروی برق و کمیته امداد امام خمینی (ره)، برق تولیدی این نیروگاه‌ها به صورت تضمینی به مدت ۲۰ سال خریداری می‌شود و از محل درآمد نیروگاه‌های خانگی، مددجوی کمیته امداد به درآمدزایی می‌رسد.

وی اضافه کرد: مزایای این طرح از سوی شرکت توزیع نیروی برق برای مسئولان کمیته امداد تشریح شد ، بانک های عامل هم طبق ابلاغ دولت تسهیلات ۱۰۰ میلون تومانی به هر مددجو اختصاص میدهند، که تا کنون ۳۰۰ خانه برای احداث نیروگاه، بازدید، بررسی و تایید شده و از این تعداد، ۱۵۰ خانه به تصویب رسیده است و جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان اینکه احداث نیروگاه خورشیدی بر پشت بام منازل مددجویان کمیته امداد موجب توانمندی اقتصادی و عزت نفس این افراد می شود، افزود: بازدهی نیروگاه‌های خورشیدی در خوزستان به دلیل آفتابگیر بودن در بیشتر روزهای سال، بالاتر از دیگر مناطق است و قطعا درآمد خوبی برای مددجویان؛ و تولید انرژی برای استان را به دنبال دارد.

خدری در خصوص روند بازپرداخت تسهیلات از سوی مددجویان گفت: شرکت توزیع نیروی برق به صورت ماهانه برق تولیدی را از مددجویان خریداری می کند که پس از تسویه تسهیلات (۸ سال) مددجو مالک نیروگاه می شود و کل سود حاصل از فروش انرژی به دولت را، ماهانه دریافت می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در ادامه گفت‌: امیدواریم با اجرای طرح نیروگاه های خورشیدی، در زمینه اشتغالزایی نیز بتوانیم گام موثری در تقویت رفاه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) برداریم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.