تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
6

آمادگی هلال احمر خوزستان برای از سرگیری فعالیت تیم های واکسیناسیون سیار

  • کد خبر : 7547
  • 20 دی 1400 - 9:55
آمادگی هلال احمر خوزستان برای از سرگیری فعالیت تیم های واکسیناسیون سیار
امید جنوب - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از آمادگی جمعیت هلال احمر برای ادامه همکاری ها در زمینه واکسیناسیون سیار در مناطق کمتر استقبال شده از واکسن در صورت درخواست ستاد کرونا و نیاز دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان؛دکتر علی خدادادی در نشست ستاد استانی کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از آمادگی جمعیت هلال احمر برای ادامه همکاری ها در زمینه واکسیناسیون سیار در مناطق کمتر استقبال شده از واکسن در صورت درخواست ستاد کرونا و نیاز دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان،افزود: جمعیت هلال احمر علاوه بر مشارکت گسترده در راه اندازی پایگاه های واکسیناسیون ،در  شهرستان های شوش،کرخه ،دشت آزادگان و شادگان اقدام به اعزام تیم های سیار واکسیناسیون و تشویق ساکنان به واکسینه شدن در مقابل ویروس کوئید ۱۹کرد که به لطف خداوند تأثیرگذار بود.

  وی همچنین با اشاره به مطالعات انجام شده و شرایط تجربه شده در کشورهای اروپایی،گفت:کرونا اپیدمی پیشرونده ای است که در هر ۴تا ۵ماه یکبار به اوج می رسد و معمولاً موج های بعدی سهمگین تر از قبلی هستند لذا ضرورت توجه بیش از پیش به شیوه نامه های بهداشتی از سوی احاد جامعه و اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مسئولان ذیربط  دو محوری هستند که باید بسیار جدی گرفته شوند و میزان آمادگی مواجهه و مهار پیک جدید کرونا  به حداکثر امکان برسد.

 خدادادی یکی از راهکارهای پیشنهادی را ادامه طرح شهیدسلیمانی دانست و بیان کرد: با اجرای موفق این طرح سه جانبه دانشگاه های علوم پزشکی،جمعیت هلال‌احمر و مجموعه بسیج شاهد کاهش ۷ برابری بستری و ۲۰ برابری مرگ و میر  به تدریج بوده ایم و اینک در یک وضعیت نسبتاً پایدار قرار داریم که البته این شرایط نباید سبب  غفلت شود.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از تحقیقات در مورد میزان احتمال ابتلا در اماکن مختلف و اینکه امکان ابتلا در محیط های بسته حدود ۱۰۰۰ برابر بیشتر است، سخن گفت و تصریح کرد :حال که بازگشایی مدارس صورت گرفته است و واکسیناسیون برای افراد زیر ۱۸سال هنوز در حال بررسی است می بایست رعایت شیوه نامه های بهداشتی بسیار جدی و سختگیرانه  گرفته شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=7547

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.