تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
8

آماده باش اورژانس ۱۱۵ خوزستان به دنبال وقوع گرد و غبار

  • کد خبر : 9921
  • 21 فروردین 1401 - 11:53
آماده باش اورژانس ۱۱۵ خوزستان به دنبال وقوع گرد و غبار
امید جنوب- روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آماده باش این مرکز به دنبال وقوع گرد و خاک و خدمات رسانی به بیماران تنفسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از روابط عمومی این مرکز با توجه به وقوع پدیده گردوخاک و به منظور ارائه خدمات به موقع به بیماران به ویژه موارد تنفسی، کلیه پایگاههای اورژانس در سراسر استان خوزستان در حالت آماده باش کامل قرار دارند، همچنین پرسنل و آمبولانس های پشتیبان نیز فراخوان شده و آماده عملیات هستند.

۱۱۷ پایگاه اورژانس زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، ۱۹۰ پایگاه در خوزستان، چهار فروند بالگرد در اهواز، دزفول، مسجدسلیمان و بهبهان، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و بیش از یک هزار نفر نیروی اورژانس خدمات رسانی را در صورت بروز حوادث احتمالی انجام می دهند.

پدیده ریزگرد که از روز جمعه در خوزستان آغاز شده بود، امروز (یکشنبه) در چهارمین روز وقوع، ۱۷ شهر در خوزستان را درگیر کرد که بیشترین میزان آن در اهواز و خرمشهر به ۹ برابر حدمجاز رسید.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان دیروز با صدور اطلاعیه سطح نارنجی، نسبت به تشکیل توده گرد و خاک روی کشور عراق و تاثیر آن ابتدا بر مناطق غربی و مرکزی و سپس بر سایر مناطق استان تا روز دوشنبه هشدار داد.

بر همین اساس، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان شب گذشته اعلام کرده بود که با ورود توده گرد و غبار به استان، تمام مدارس خوزستان در نوبت صبح مقاطع پیش دبستانی و دبستان امروز (یکشنبه) تعطیل و سایر مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان با ۲ ساعت تاخیر آغاز به کار می‌کنند.

بر اساس پیش بینی های هواشناسی و اعلام کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان، ادارات دولتی و مدارس سراسر استان در تمام مقاطع تحصیلی به دلیل تداوم پدیده گرد و غبار امروز (یکشنبه) تعطیل شدند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9921

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.