تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5
رییس HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان خبر داد :

آلودگی نفتی منطقه حفاظت شده کُرایی پاکسازی شد

  • کد خبر : 6405
  • 25 آذر 1400 - 19:59
آلودگی نفتی منطقه حفاظت شده کُرایی پاکسازی شد
امید جنوب _رییس اداره بهداشت،ایمنی،محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از انجام عملیات پاکسازی آلودگی نفتی چشمه آب واقع در منطقه حفاظت شده کُرایی خبر داد و گفت : آلودگی نفتی مشاهده شده با استفاده از بوم و پدهای جاذب نفت به صورت کامل جمع آوری و پاکسازی شد .

به گزارش امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، مهندس فرید غلامی حموله در تکمیل این خبر اظهار داشت : متعاقب اعلام اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هفتکل مبنی بر مشاهده آلودگی نفتی در چشمه آب واقع در منطقه حفاظت شده کُرایی، بلافاصله کارگروهی متشکل از کارشناسان این شرکت در محل حاضر شده و اقدامات اولیه جهت کنترل آلودگی را در دستور کار قرار دادند .

وی افزود : سپس با توجه به اهمیت اکولوژیک منطقه حفاظت شده کُرایی، با درخواست این شرکت کارگروه نشت نفت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب متشکل از کارشناسان مدیریت امور فنی و H.S.E از محل بازدید نموده و چشمه های مجاور چاه های نفتی منطقه را مورد بررسی قرار دادند .

لازم به توضیح است که بمنظور انجام آزمایش های فیزیکی،شیمیایی و ژئو شیمیایی از آب و خاک اطراف آلودگی، نمونه برداری های لازم انجام و به آزمایشگاه تخصصی مناطق نفتخیز جنوب ارسال گردید . در همین زمینه کارگروه تخصصی زمین شناسی بررسی وضعیت منطقه، شیب لایه ها و عوامل احتمالی منشاء نشت نفت را مورد بررسی قرارداده است که با توجه به زمان بَر بودن نتایج آزمایش ها و مطالعات پس از دریافت اعلام خواهد شد .

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6405

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.