تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
4

آغاز به کار نخستین پروژه فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه ها در شرکت ملی حفاری ایران

  • کد خبر : 2361
  • 08 شهریور 1400 - 9:27
آغاز به کار نخستین پروژه فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه ها در شرکت ملی حفاری ایران
امید جنوب - مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از آغاز به کار نخستین پروژه فرصت مطالعاتی اساتید هیئت علمی دانشگاه ‌های کشور در این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهدی عرشیان گفت:  این پروژه تحت عنوان ایجاد روش و راهکار مناسب در خصوص کاهش یون ها و نمک های محلول در پساب حفاری به منظور بازگشت دوباره به چرخه استفاده در عملیات حفاری و کاهش ورود پساب مضر به محیط زیست اجرا می شود.

وی افزود: فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در وزارت نفت پیرو انعقاد موافقتنامه بین این شرکت، وزارت نفت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  با هدف تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه و برطرف نمودن چالش‌ های عملیاتی ابلاغ گردیده است.

عرشیان در زمینه اهداف تعریف این پروژه توضیح داد:  با توجه به اهمیت مصرف بهینه آب که از اولویت‌ های حال حاضر استان خوزستان به شمار می‌رود و در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت،  این طرح تعریف و هدف آن کاهش مصرف آب با بازگشت دوباره آن به چرخه عملیات حفاری از طریق کاهش نمک ها و نمک های محلول در پساب حفاری می باشد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این پروژه با همکاری مدیریت امور مهندسی تعریف و پس از انجام مراحل فراخوان و داوری در کارگروه‌ های تخصصی و اخذ مصوبات لازم پیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر مورد تایید قرار گرفت.

وی مدت زمان پیش بینی انجام مطالعات این طرح را شش ماه عنوان و گفت: در نهایت با استفاده از نتایج آن،  راهکارها  تعیین و برنامه ریزی جهت اجرای زنده اجرایی سازی آن صورت خواهد پذیرفت.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2361

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.