تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
6
شهردار اهواز در دیدار از خبرگزاری ایسنا:

آستانه تحمل شهروندان با اطلاع‌رسانی مثبت در حوزه شهری بالا می رود

  • کد خبر : 13192
  • 22 مرداد 1401 - 19:15
آستانه تحمل شهروندان با اطلاع‌رسانی مثبت در حوزه شهری بالا می رود
شهردار اهواز گفت: ایسنا خبرگزاری خوش‌نام کشور است که در رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش درست و بجایی ایفا کرده و همین انتظار نیز از این خبرگزاری وجود داشت و موفق بوده است.

رضا امینی صبح امروز ۲۲مردادماه با حضور در خبرگزاری ایسنا که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد‏، با تبریک این روز به اعضای تحریریه ایسنا اظهار کرد: این روز بهانه‌ای برای قدردانی از زحمات خبرنگارانی است که در همه شرایط اقلیمی‏، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برای مطلع کردن مردم از اخبار صحیح و منصفانه تلاش می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از اطلاع رسانی شهرداری اهواز، شهردار اهواز با اشاره به رسالت خبرنگار افزود: امروز فضای اجتماعی و سیاسی کشور اقتضا می‌کند که رسالت خبرنگاری بر اساس جهاد تبیین حضرت آقا باشد؛ همیشه جهاد تبیین مانع از جابه‌جایی حق از باطل می‌شود.

امینی با اشاره به فعالیت خبرنگاران دانشجو در خبرگزاری ایسنا افزود: افرادی که در فضای دانشجویی فعالیت می‌کنند مانند مسئولان به فضای سیاسی آلوده نشده‌اند که خدای نکرده از احساس و عواطف و فضای امن مردم استفاده کنند و اخباری که برای مردم آماده و منتشر می‌کنند به حقیقت بسیار نزدیک‌تر از اخباری است که به هر بهانه‌ای در اجتماع منتشر می‌شود.

افزایش آستانه تحمل شهروندان با اطلاع‌رسانی در حوزه شهری

وی با بیان اینکه خبرگزاری‌ها منبع استفاده سایر رسانه‌ها هستند، گفت: ایسنا خبرگزاری خوش‌نام کشور است که در رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش درست و بجایی ایفا کرده و همین انتظار نیز از این خبرگزاری وجود داشت و موفق بوده است.

رضا امینی عنوان کرد: شهرداری بیش از ۳۰۰ وظیفه دارد و هر چه مردم از اقدامات مثبت مدیران شهر بیشتر مطلع باشند، آستانه تحمل‌شان نیز بیشتر تقویت می‌شود.

شهردار اهواز با بیان اینکه هر چه اطلاع‌رسانی بیشتر شود، کیفیت زندگی نیز بهتر خواهد شود، افزود: در راستای جهاد تبیین باید تلاش شود تا با اخباری که منتشر می‌شود روحیه امید و نشاط افزایش یابد؛ اکنون خبرگزاری ایسنا با جهاد خبری تلاش می‌کند حق را از ناحق جدا کند که این موضوع بهترین مصداق جهاد تبیین است.

مردم در نظافت شهر، یار شهرداری باشند
امینی با اشاره به برنامه‌های شهرداری و عملکرد مدیریت جدید در یک سال اخیر تصریح کرد: عمق مشکلات و نارسایی‌ها در اهواز به گونه‌ای است که باید سال‌ها کار شود تا کالبد شهر متفاوت شود؛ در این خصوص اقدامات در حوزه منابع انسانی و سرمایه‌های ملی در مسیر خود قرار گرفته است و آینده روشنی برای اهواز متصور هستیم.

وی افزود: در حوزه رفت و روب‏ و نظافت، مسائل زیست محیطی و زیباسازی شهری برنامه‌های علمی و بلند مدتی وجود دارد که قطعا مشارکت مردم از طریق اطلاع‌رسانی‌ها کمک زیادی به موفقیت طرح‌ها می‌کند.

شهردار اهواز بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها که از بدیهیات وظایف شهرداری محسوب می‌شود، نظافت شهر است و اگر مردم یار شهرداری باشند، وضعیت نظافت شهر مطلوب‌تر خواهد بود.

تغییرات ساختاری در شهرداری با مقاومت‌های هزینه‌بر مواجه است

وی افزود: گاهی مردم شاهد انباشت زباله در برخی مناطق اهواز هستند و این سوال‌ها در ذهن مردم ایجاد می‌شود که آیا شهرداری حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کند؟ آیا مسائل زیست محیطی برای شهرداری مهم نیست یا این مسائل از چشم مدیران پنهان است؟ این در حالی است که هیچکدام از این مسائل صحیح نیست اما تغییرات ساختاری با مقاومت‌هایی مواجه است که هزینه‌بر است و برخی اوقات هزینه‌های این تغییرات این رفتارهایی است که توسط افرادی طراحی، سازمان‌دهی و اجرا می‌شود تا ذهنیت را نسبت به برنامه‌های جدید شهرداری منفی کند.

شهردار اهواز تصریح کرد: در این شرایط، نقش رسانه بسیار پررنگ است تا از طریق دریافت اخبار در زمان مناسب و با کیفیت مطلوب و نزدیک‌ترین حالت ممکن به حقیقت، اطلاعات را به مردم منتقل کنند.

امینی با اشاره به آسیب‌شناسی مسائل شهر اهواز افزود: شهرداری اهواز طرح‌هایی در شرف اجرا دارد که برخی از این طرح‌ها از اوایل مهرماه آغاز می‌شوند. تفکیک زباله از مبداء، زوج و فرد شدن دریافت زباله، ساعات رفت و روب و زیباسازی منظر شهر برخی از مواردی هستند که به ترتیب در این خصوص برنامه‌ریزی شده و می‌شود.

برخی از اقدمات در این راستا در سال گذشته انجام و اقداماتی برای امسال پیش‌بینی شده است اما همه این اقدامات زمانی می‌تواند مثمر باشد که به موقع و متناسب با ذائقه شهروندان و در خور شأن اهواز اجرا شوند.

وی تصریح کرد: در اجرای جراحی‌های شهر در حوزه‌های مختلف، گاهی با موجی از مخالفت‌ها مواجه می‌شویم که ناشی از تعارض منافع برخی با این جراحی‌ها است اما عزم در این زمینه جدی است و این مسیر هر روز مستحکم‌تر خواهد شد.

شهردار اهواز با اشاره به انسجام شورای شهر و تلاش بر تقویت انسجام با بخش‌های حاکمیتی گفت: انسجام اعضای شورای شهر قوت قلبی برای اجرای خوب وظایف شهرداری است و اقداماتی که انجام می‌شود اثر این انسجام است. هر چه انسجام با دستگاه‌های حاکمیتی بیشتر شود موازی‌کاری کمتر و بهره‌وری از سرمایه‌های مختلف بیشتر می‌شود در نتیجه شهر زودتر به توسعه در خور شأن خود خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=13192

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.