تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
2

تزریق واکسن کرونا بیشتر از میانگین کشوری در شرق اهواز

  • کد خبر : 9424
  • 25 اسفند 1400 - 21:20
تزریق واکسن کرونا بیشتر از میانگین کشوری در شرق اهواز
امید جنوب- مردانی گفت: انجام نوبت‌دهی الکترونیکی آزمایشات ازدواج، ارائه خدمات دندانپزشکی به یک‌هزار و ۱۰۰ در قالب اردوی جهادی، راه‌اندازی مرکز امحا زباله برای اولین بار در مراکز بهداشت استان، پلمپ اصناف متخلف و تعیین پیمانکار برای جمع‌آوری زباله‌های عفونی مراکز خصوصی و مطب‌ها از جمله اقدامات مرکز بهداشت شرق اهواز در سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ،امر الله مردانی رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز؛ امروز سه‌شنبه (۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد : در حوزه شرق اهواز تاکنون یک میلیون دوز تزریق واکسن کرونا داشته ایم و از میان افراد ۱۸ سال به بالا ۹۵.۵ درصد دُوز اول ، ۸۳.۷ درصد دُوز دوم و ۴۱.۵ درصد نیز دُوز سوم واکسن کرونا خود را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در شرق اهواز ۵ مرکز نمونه گیری فعال بود که در ابتدای کار به صورت ١۶ ساعته فعالیت می‌کردند، اما در پیک طولانی مدت پنجم یک سالن تجمیعی نیز به آن ها اضافه کرده ایم.

مردانی گفت :از ابتدای سال ١۴٠٠ تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار و ۶٧١ تست در مراکز شرق اهواز انجام شده است که از این تعداد ۷۴ هزار و ۵۷۱ مورد آن مثبت بود.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز خاطر نشان کرد : اگر این تعداد موارد مثبت کرونا شناسایی نمی‌شد علاوه بر انتشار بیماری، در کنار آن شناسایی فرد مثبت به رهگیری، مراقبت و پیگیری ، کمک زیادی به همکاران ما می‌کند.

وی با اشاره به اینکه میزان رعایت‌های پروتکل‌های بهداشتی در شرق اهواز ۶۰ درصد، است، تصریح کرد: در حال حاضر در شرق اهواز سه مرکز نمونه گیری فعال است، که در غیزانیه، کوی ملت و کوی مشعلی در حال فعالیت هستند.

مردانی با اشاره به تزریق ۳۰ هزار دُز واکسن در طرح اتوبوس سیار واکسیناسیون، گفت: تاکنون ۱۵ درصد جمعیت استان واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند ، اما خوشبختانه در شرق اهواز میزان واکسیناسیون از میانگین کشوری بیشتر است.

این‌مقام مسئول از راه‌اندازی چندین مراکز بهداشتی جدید و جابجایی برخی از آن‌ها با مکان‌های بهتر در دوران کرونا خبرداد و گفت: همچنین تاکنون ۹ هزار و ۱۰۰ نفر از کودکان ۵ تا ۱۱ سال واکسن را دریافت کرده‌اند.

مردانی در خصوص افزایش آمار حیوان گزیدگی گفت : میزان حیوان گزیدگی در سال جاری به ۲ هزار و ۲۳۹ نفر رسیده که بیشتر آن ها متعلق به سگ‌های بلاصاحب است و این آمار در استان ۸ هزار نفر است .

وی افزود : متاسفانه برخی آثار حیوان گزیدگی مانند قطع عضو جبران ناپذیر است و همچنین در صورت سرایت بیماری هاری به انسان ۱۰۰ درصد کشندگی دارد.

وی ادامه داد : به ازا هر حیوان گزیدگی در اهواز حدود ۱۰ میلیون تومان برای واکسن و دارو توسط بهداشت هزینه می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز تصریح کرد : در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای موارد حیوان گزیدگی هزینه شده است در حالی که هزینه عقیم سازی هر سگ مبلغی حدود ۷۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

وی در پایان؛ انجام نوبت‌دهی الکترونیکی آزمایشات ازدواج، ارائه خدمات دندانپزشکی به یک‌هزار و ۱۰۰ در قالب اردوی جهادی، راه‌اندازی مرکز امحا زباله برای اولین بار در مراکز بهداشت استان، پلمپ اصناف متخلف و تعیین پیمانکار برای جمع‌آوری زباله‌های عفونی مراکز خصوصی و مطب‌ها از جمله اقدامات مرکز بهداشت شرق اهواز در سال جاری است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.