تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
14
شهردار اهواز:

۹۵ درصد بودجه شهرداری صرف حقوق و دستمزد می‌شود

  • کد خبر : 4629
  • 03 آبان 1400 - 11:37
۹۵ درصد بودجه شهرداری صرف حقوق و دستمزد می‌شود
امید جنوب - شهردار اهواز گفت: در شش ماه نخست سال ۹۵ درصد بودجه شهرداری صرف پرداخت حقوق و دستمرد شده است.

رضا امینی در گفت و گو با خبرنگار امید جنوب اظهار کرد: در شهر اهواز در مقایسه با سایر کلانشهرها از لحاظ عمرانی و خدمات رسانی کارهای کمتری انجام شده و حق شهر آنگونه که باید ادا نشده است.

وی افزود: پروژه قطار شهری از بزرگترین طرح‌های این شهر، نزدیک به هشت سال زمین گیر شده و مورد اختلاف حقوقی قرار گرفته است.

شهردار اهواز با اشاره به هزینه‌های زیاد انجام شده در پروژه قطار شهری گفت: ابتدا باید مباحث و مشکلات حقوقی قطار شهری رفع شود و پس از آن برای تکمیل منابع مالی عظیمی را تأمین کنیم؛ امیدواریم بتوانیم از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اوراق مشارکت آنچه که در تعهد دولت است مطالبه و قسمتی که در تعهد شهرداری است را نیز بتوانیم با تلاش و روش‌های مختلف تأمین تا مشکل قطار شهری رفع شود.

وی تاکید کرد: میلیاردها تومان پول در زیر زمین بلااستفاده مانده، نباید اجازه دهیم سرمایه هزینه شده در زیر زمین مدفون شود، باید تلاش کنیم نیاز حمل و نقل شهری را با رفع اشکالات حقوقی آن فعال کنیم، البته تحقق این مهم زمان زیادی می‌خواهد، اما به مرور از این وضعیت خارج خواهد شد.

امینی تصریح کرد: در شش ماه نخست سال بیش از ۹۵ درصد بودجه شهرداری اهواز صرف پرداخت حقوق کارکنان شده است.

وی توضیح داد: تعداد زیاد نیروی انسانی که باید در کارهای مختلف مشغول می‌شدند و از توان آنها استفاده می‌شد، متأسفانه به دلیل عدم تعریف پروژه‌ها برای شهرداری و در آمدزایی به صورت نیرو مازاد در آمده‌اند.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: به اندازه نیروی انسانی موجود در شهرداری کار نیست و شهرداری اهواز قصدی برای کاهش نیروی انسانی ندارد، از سویی همه نیروهای مازاد باید تضمین شغلی داشته باشند و برای همه آنها کار تولید شود.

وی افزود: با این نحوه پرداخت که ۹۵ درصد بودجه صرف حقوق می‌شود قطعاً شهر اهواز به لحاظ عمرانی توسعه پیدا نخواهد کرد، این مهم به مقام‌های مسئول استانی و کشوری منعکس شده است و همه تلاش ما این خواهد بود که بتوانیم پروژه‌هایی را با منابع مختلف تزریق کنیم تا نیروی انسانی موجود راندمان بهتری هم برای شهر و هم معیشت خودشان داشته باشند.

یک صدایی در شهرداری در پاسخگویی به رسانه‌ها

امینی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: در اهواز اطلاع رسانی بسیار قوی و تعداد زیادی رسانه خبری در آن فعال هستند در این راستا به همه مدیران و معاونان شهرداری اهواز اعلام می‌شود که فعالیت‌های جدی انجام دهند و تولید محتوا خوبی داشته باشند تا بتوان آن را رسانه‌ای کرد، رسانه‌ای کردن کارهای کوچک دور از شأن شهرداری اهواز است.

شهردار اهواز تاکید کرد: اطلاع رسانی توسط مسئولان و آگاه شدن از مسائل و اقدامات حق طبیعی مردم است و از طرفی از طریق رسانه‌ها می‌توان مشکلات مردم را دریافت کرد؛ البته باید یک چهارچوب و روال مشخص تعیین و یک صدایی در شهرداری ایجاد شود که اجرای این کار مدتی زمان می‌برد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4629

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.