تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
6

۵۰ هزار دٌز واکسن کرونا به جنوب غرب خوزستان اختصاص یافت

  • کد خبر : 3307
  • 30 شهریور 1400 - 12:54
۵۰ هزار دٌز واکسن کرونا به جنوب غرب خوزستان اختصاص یافت
امید جنوب - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۵۰ هزار دٌز واکسن کرونا از نوع سینوفارم و برکت به شهرستان‌های آبادان ، خرمشهر و شادگان در جنوب غرب خوزستان اختصاص یافت

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، ساسان قربانی سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ذخیره سازی ۶۰ هزار دٌز واکسن سینوفارم و آسترازنکا در مراکز تزریق واکسن در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان اظهار داشت: هیچ مشکل و کمبودی در تزریق واکسن در منطقه جنوب غرب خوزستان وجود ندارد.

وی با اشاره به تزریق ۲۴۸ هزار و ۹۱۱ دٌز واکسن در جنوب غرب خوزستان از زمان آغاز تزریق واکسن تاکنون گفت: از این تعداد ۱۶۱ هزار و ۸۵۷ دٌز در نوبت اول و ۸۷ هزار و ۵۴ دٌز درنوبت دوم تزریق شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: ۴۶ درصد روستانشینان آبادان دٌز اول و ۳۶ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند ضمن اینکه تاکنون ۸۵ درصد از جمعیت شهری برای تزریق نوبت اول و ۶۳ درصد نیز برای تزریق دٌز دوم واکسن اقدام کردند.

قربانی با تشریح روند تزریق واکسن در شهرستان خرمشهر اظهار داشت: دُز اول واکسن به ۳۶ درصد از جمعیت روستایی خرمشهر تزریق شده ضمن اینکه ۲۶ درصد نیز نوبت دوم را دریافت کردند همچنین واکسن کرونا به ۶۹ درصد از جمعیت شهری خرمشهر در نوبت اول تزریق شده و ۵۰ درصد نیز دٌز نوبت دوم واکسن خود را دریافت کردند.

وی خواستار مشارکت بیشتر اهالی شهرستان شادگان در طرح واکسیناسیون عمومی شد و گفت:تاکنون تنها ۲۴ درصد از جمعیت روستایی شادگان برای تزریق دٌز اول واکسن اقدام کردند و ۱۲ درصد نیز دُز دوم را دریافت نمودند.

قربانی جمعیت پوشش داده شده در شهرستان شادگان در نوبت اول تزریق واکسن را ۲۸ درصد و برای نوبت دوم ۱۷ درصد ذکر کرد.

۳۰۰ نفر کار واکسیناسیون گروه‌های هدف در ۱۰ مرکز تجمیعی و ۵۱ مرکز خدمات جامع سلامت در منطقه جنوب غرب خوزستان را برعهده دارند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرمجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3307

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.