تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
3
مدیرعامل آبفا خوزستان:

۵۰ میلیون یورو به اجرای طرح فاضلاب اهواز اختصاص یافت

  • کد خبر : 2023
  • 01 شهریور 1400 - 9:32
۵۰ میلیون یورو به اجرای طرح فاضلاب اهواز اختصاص یافت
امید جنوب - مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان با بین اینکه با عنایت ویژه مقام معظم رهبری ۵۰ میلیون یورو اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح فاضلاب شهر اهواز اختصاص یافت گفت: این اعتبار برای اجرای طرح به حساب شرکت آب و فاضلاب خوزستان واریز شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، محمدرضا کرمی نژاد شامگاه یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح فاضلاب اهواز تا سال ۹۹ کل اعتبار این طرح کمتر از ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است اظهار داشت: اکنون با عنایت مقام معظم رهبری اعتبار خاصی به این پروژه اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه بر اساس قرارداد منعقد شده در تیرماه امسال با قرارگاه خاتم الانبیا ،کار تجهیز کارگاه برای اجرای طرح فاضلاب اهواز آغاز شده و ادامه داد گفت: شبکه فاضلاب اهواز یک شبکه مشکل داری است که از ابتدا به درستی طراحی و اجرا نشده است ضمن اینکه اهواز دارای مشکل بالا بودن آب‌های زیر زمینی است.

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به سیلاب سال ۱۳۹۸ تصریح کرد: این سیلاب باعث شد ۷۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر اهواز ریزش کند.

کرمی نژاد گفت: در سال های ۹۸ و ۹۹، آبفا با ۴۶ پیمان به ارزش چهار هزار میلیارد ریال حدود ۹۰ کیلومتر لوله گذاری شبکه فاضلاب در ۱۵۵ نقطه ریزشی در اهواز  اجرا کرد.

وی اضافه کرد: امسال نیز ۳۴ پیمان به ارزش ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به منظور اصلاح نقاط ریزشی شبکه فاضلاب اهواز در ۱۲۳ کیلومتر منعقد شده است ، همچنین اصلاح ۱۱ نقطه ریزشی شبکه فاضلاب اهواز به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شد و از پیمانکار خواسته شد تا قبل از شروع بارندگی این پروژه ها را تکمیل کند.

کرمی نژاد با بیان اینکه طبق اعلام کارشناسان آبفا و شهرداری ۵۷ نقطه بحرانی فاضلاب در قالب ۱۴۳ پروژه در اهواز وجود دارد که باید اصلاح و بازسازی شوند افزود: از این مقدار سهم آبفا ۵۵ پروژه بوده که ۴۷ پروژه به اتمام رسید از ۱۵ پروژه مشترک با شهرداری نیز تاکنون سه پروژه تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر طرح ضربتی اصلاح شبکه فاضلاب اهواز ،کارشناسان ۸۰ منطقه را در اهواز شناسایی کردند که شبکه فاضلاب در آنجا مشکل دارد و باید در فاز دوم اصلاح شوند که از این تعداد روند اجرای ۳۳ پروژه از یک شهریور آغاز می شود.

در پی مشکلات پیش آمده ناشی از طغیان فاضلاب در شهر اهواز در فصل بارندگی ، مقام معظم رهبری با برداشت ۱۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای حل مشکل فاضلاب اهواز موافقت کرد.

۵۰ درصد اعتبار این طرح پس از هزینه کرد ۵۰ میلیون یورو در گام نخست به شرکت آب و فاضلاب خوزستان پرداخت می شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2023

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.