تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
8
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

۲ هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند

  • کد خبر : 1611
  • 22 مرداد 1400 - 18:13
۲ هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند
امید جنوب - رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بستری شدن هشت هزارو ۳۰۰ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در خوزستان را رکورد جدیدی خواند و گفت: اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، دکتر فرهاد ابول نژادیان روز جمعه در بازدید از مرکز واکسیناسیون هیات عزاداری ابوالفضل العباس(ع) در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: برای نخستین بار در کشور یک خیر محل عزاداری سالیانه خود را به مرکز واکسیناسیون ۲۴ ساعته اختصاص داده و پشتیبانی لازم مثل پرستار، کادر واکسیناسیون و تجهیزات توسط خود این شخص تامین شده است.

وی افزود: ضمن علاقه وافری که همه ما به امام حسین (ع) داریم در شرایط موجود کشور که نیاز به واکسیناسیون عمومی احساس می‌شود تبدیل هیات عزاداری به مرکز واکسیناسیون یک اقدام ارزشمند بوده که جا دارد از بانی این کار تشکر کنم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال تلاش هستیم تا کمبودی در حوزه درمان از نظر دارو، اکسیژن و خدمات پزشکی پیش نیاید اما اگر وضع از این بدتر شود، ممکن است مردم دچار مشکلاتی شوند به همین دلیل به هم استانی های عزیز توصیه می کنم ۲ هفته در خانه بمانند و از کارهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی افزود: همچنین از ادارات و سازمان ها خواهش می کنم در شهرهای قرمز طبق مصوبه ستاد کرونا از یک سوم کارکنان در محل کار استفاده کنند؛ نهادهایی که از این مصوبه تمرد کنند باید به مراجع نظارتی پاسخگو باشند.

تزریق یک میلیون و ۱۰۰ هزار دز واکسن در خوزستان

ابول نژادیان گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده و کار واکسیناسیون به سرعت در حال انجام است.

وی افزود: ما روزانه حدود ۳۰ هزار نفر را واکسن می زنیم و اگر واکسن بیشتری به ما دستمان برسد آمادگی آن را داریم تا ۵۰ هزار نفر را در روز واکسن بزنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه ایمنی لازم ۱۰ روز پس از تزریق ۲ دز واکسن ایجاد می شود، افزود: تقریبا ۱۷۰ هزار نفر در استان ۲ دز واکسن دریافت کردند که هنوز رقم خیلی پایینی است لذا باید مراقب سلامتی خود باشیم تا از این خطر عبور کنیم‌.

در حال حاضر ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.