تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4
با افتتاح دومین انبار شکر کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی؛

۲۵ هزار تن به ظرفیت انبار شکر نیشکر فارابی افزوده شد/ذخیره و توزیع مناسب شکر با افزایش ظرفیت انبار واحدهای نیشکری

  • کد خبر : 6369
  • 24 آذر 1400 - 12:17
۲۵ هزار تن به ظرفیت انبار شکر نیشکر فارابی افزوده شد/ذخیره و توزیع مناسب شکر با افزایش ظرفیت انبار واحدهای نیشکری
امید جنوب - این انبار با مساحت هفت هزار متر مربع و ظرفیت ۲۵ هزار تن، امروز سه‌شنبه (۲۳ آذرماه) با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افتتاح شد.

ظرفیت ذخیره شکر سفید و دارویی با افتتاح دومین انبار شکر کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی به میزان ۲۵ هزار تن افزایش یافت.

به گزارش امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این انبار با مساحت هفت هزار متر مربع و ظرفیت ۲۵ هزار تن، امروز سه‌شنبه (۲۳ آذرماه) با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی «تنظیم بازار و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های تولید شکر با افزایش تولید» را علت ساخت انبار جدید عنوان کرد و گفت: به دلیل افزایش تولید شکر سفید و عبور از ظرفیت اسمی، ظرفیت انبارها تکمیل می‌شد و با افزوده شدن انبار جدید نگرانی بابت تعطیلی کارخانه‌های شکر با افزایش تولید و پر شدن انبارها وجود ندارد.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیش از ۴۰ درصد شکر مورد نیاز کشور را تامین می‌کند و با افتتاح این انبارها امکان ذخیره و توزیع مناسب این کالای استراتژیک در کشور فراهم می‌شود.

دکتر عبدعلی ناصری در ادامه افزود: انبار جدید فارابی ظرفیت ذخیره‌سازی پنج هزار تن شکر دارویی و ۲۰ هزار تن شکر سفید را دارد.

وی از مدیرعامل، هیات مدیره و کارکنان کشت و صنعت فارابی تقدیر کرد و گفت: این کشت و صنعت اولین گام را در افزایش ظرفیت انبارهای شکر برداشت و در سایر واحدهای نیشکری نیز همین اقدام انجام می‌شود.

شرکت‌های داروساز دیگر نگرانی بابت تامین شکر دارویی ندارند

در ادامه این مراسم، مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی از حمایت‌های بی‌دریع دکتر ناصری در تامین اعتبارات ساخت انبار شکر قدردانی کرد و گفت: نیشکر فارابی تنها تولید کننده شکر دارویی در خاورمیانه است و نقشی بی‌بدیل برای صنایع دارویی دارد، بنابراین ساخت یک انبار ذخیره شکر دارویی ضروری بود.

تورج بهادری با بیان اینکه انبار شکر دارویی مطابق با استانداردهای جهانی و بهداشتی ساخته شده است، افزود: با افتتاح این انبار، شرکت‌های داروساز نگرانی و دغدغه‌ای بابت تامین شکر دارویی مورد نیاز در طول سال ندارند.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به ظرفیت بالای نیشکر فارابی در تصفیه شکر و رکوردهای ماندگار در تولید شکر سفید، انبار موجود کفاف این حجم از تولید را نمی‌داد و انبار جدید با هدف افزایش ذخیره شکر و امکان تولید بیشتر ایجاد شد.

دومین انبار شکر کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی با اعتباری حدود ۲۳۰ میلیارد ریال و در مدت ۱۵ ماه ساخته شد.

کشت و صنعت حکیم فارابی در سال بهره‌برداری گذشته با تولید ۲۰۸ هزار و ۵۰۰ تن شکر سفید و دارویی رکوردی جدید در تولید سالیانه شکر سفید در سطح شرکت‌های نیشکری به ثبت رساند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.