تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5
همزمان با سراسر کشور؛

۲۳۳ واحد مسکونی تحویل مددجویان کمیته امداد امام (ره) خوزستان شد

  • کد خبر : 9043
  • 14 اسفند 1400 - 16:18
۲۳۳ واحد مسکونی تحویل مددجویان کمیته امداد امام (ره) خوزستان شد
امیدجنوب- ۲۳۳ واحد مسکونی که با اعتباری بالغ بر ۳۸۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ساخته شده بود، روز شنبه همزمان با سراسر کشور با حضور رییس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس در آیینی نمادین تحویل مددجویان شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در این آیین بیان کرد: همچنین امروز سامانه امداد هوشمند کمیته امداد امام خمینی(ره) در خوزستان موسوم به (سها) بهره‌برداری شد.

جمال شیبه گفت: این سامانه این اجازه را می‌دهد که به صورت همزمان و آنلاین اطلاعات مددجویان به روز باشد. این سامانه به بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کشور متصل است و یکی از ویژگی‌های آن توزیع عادلانه خدمات در بین مددجویان است.

وی ادامه داد: تا پیش از این کمیته امداد امام خمینی(ره) برای شناسایی نیازمندان و افرادی که احتیاج به ارایه خدمات داشتند بر اساس بازدید میدانی ماموران این نهاد حمایتی، شناسایی و خدمات رسانی به آنها انجام می‌شد.

وی افزود: بخشی از اقشار نیازمند ممکن است از چند دستگاه خدمات بگیرند و برخی نیز توانایی لازم را نداشته باشند و محروم شوند که با راه‌اندازی این سامانه، خدمات به خوبی و عادلانه ارایه می‌شود.

شیبه، با اشاره به اینکه امروز هشت هزار و ۷۰۰ مسکن محرومان در کشور افتتاح شد بیان کرد: امسال تاکنون یکهزار و ۵۰۰ مسکن برای مددجویان خوزستان به بهره برداری رسیده است و در سال ۱۴۰۱ نیز بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان در خوزستان ساخته خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به اینکه زلزله اندیکا به خانه ۵۸۱ خانواده مددجو در این شهرستان آسیب وارد کرد افزود: این خانه‌های آسیب دیده در دست ساخت هستند.

وی گفت: برای کمک به ساخت واحدهای مسکونی خانوارهای مددجویان زلزله‌زده اندیکا ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بدون عوض پرداخت شده است.

شیبه ادامه داد:توانمند سازی خانواده‌ها به واسطه اشتغالی که ایجاد می شود از اهداف این نهاد حمایتی است و با مسکنی که ایجاد می شود مددجویان از کمک این نهاد بی نیاز می‌شوند.

وی افزود: همچنین امروز جشن خودکفایی یکهزار و ۲۵۰ خانواده زیرپوشش این نهاد حمایتی برگزار شد و سه هزار و ۵۰۰ مددجو نیز از طریق مراکز کاریابی مشغول به کار شدند.

۱۳۰ هزار خانواده در خوزستان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.