تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
2

یک هزار پنل خورشیدی برای عشایر خوزستان خریداری شد

  • کد خبر : 2228
  • 04 شهریور 1400 - 17:05
یک هزار پنل خورشیدی برای عشایر خوزستان خریداری شد
امید جنوب - مدیرکل امورعشایر خوزستان از خرید یک هزار دستگاه پنل خورشیدی خانگی برای عشایر این استان خبر داد و گفت: این پنل‌ها در اختیار خانوارهای عشایری که از نعمت برق بی‌بهره هستند، قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، سید هدایت اله موسوی روز پنجشنبه در هفتمین نشست شورای عشایر خوزستان بیان کرد: تاکنون از این تعداد ۷۶۰ دستگاه میان خانوارهای عشایری توزیع شده و بقیه نیز به زودی توزیع می‌شود.

وی افزود:مدارس عشایر نیز نیازمند پنل خورشیدی هستند که رای تامین اعتبار خرید آنها از منابعی همچون ارزش افزوده فرمانداری‌ها پیگیر هستیم.

مدیرکل امور عشایر خوزستان با اشاره به خشکسالی اخیر، ادامه داد: امسال مبلغ ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در راستای جبران خسارت عشایر با سودهای چهار و ۱۰ درصد برای خرید نهاده‌های دامی و علوفه برای عشایر اختصاص یافت است.

وی گفت: پارسال نیز ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات بند ب توسعه ملی، و ۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات ماده‌های ۱۰ و ۱۲ برای عشایر جذب شد.

وی در ادامه بیان کرد: عشایر بیش از هفت استان از مهرماه، قشلاق خود را به خوزستان آغاز می‌کنند و آماده ارایه خدمات در خور عشایر همگام با سایر دستگاه‌های مرتبط هستیم.

موسوی از جمله این خدمات را بهداشتی، تسهیلات بانکی و تامین آب شرب عشایر دانست و گفت: این خدمات تا زمان آغاز کوچ عشایر ساماندهی می‌شوند

وی با بیان اینکه آماده میزبانی و ارایه خدمات به عشایر هستیم ادامه داد: واکسیناسیون عشایر بالای ۱۸ سال ضد ویروس کرونا نیز همزمان با کوچ آنها به خوزستان آغاز می‌شود.

در فصل قشلاق ۳۹ هزار خانوار عشایری در خوزستان مستقر می‌شوند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2228

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.