تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
8
موفقیت دیگر برای شرکت ملی حفاری ایران

یکی از کارشناسان ارشد مدیریت خدمات ویژه موفق به تهیه و انتشار مقاله علمی کاربردی در نشریه معتبر بین المللی شد

  • کد خبر : 3211
  • 29 شهریور 1400 - 11:36
یکی از کارشناسان ارشد مدیریت خدمات ویژه موفق به تهیه و انتشار مقاله علمی کاربردی در نشریه معتبر بین المللی شد
امید جنوب - یکی از کارشناسان ارشد اداره نمودارگیری مدیریت خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ابران با همکاری یکی از اساتید دانشگاه و سه تن از مهندسان صنعت نفت موفق به تهیه و انتشار یک مقاله علمی و کاربردی در صنعت نفت و حفاری در سایت و نشریه تخصصی معتبر بین المللی شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران حسن باقری در این باره گفت: این مقاله تحت عنوان ” مدلسازی ژئومکانیک و بهبود آنالیز پایداری دیواره چاه با استفاده از مقاومت صوتی و ضریب بازتاب در یک مخزن کربناته” اواخر شهریورماه امسال در سایت و مرجع معتبر مقالات اشپرینگر (Springer) و ژورنال تخصصی نفت (Petroleum Exploration and Production Technology) منتشر گردید.

وی با بیان اینکه این مقاله پیرامون مباحث کاربردی در مطالعات مخزن (پتروفیزیک، ژئوفیزیک، ژئومکانیک) و حفاری چاه های  نفت و گاز است، افزود: مقاله تحلیل ژئومکانیک و بهبود آنالیز پایداری دیواره چاه توسط یک کارگروه با نگاه به ارتباط دانشگاه و صنعت و با همکاری یکی از اساتید دانشگاه تهران و سه نفر از مهندسین شاغل در صنعت نفت به رشته تحریر درآمده است.

باقری در این ارتباط  به همکاری موثر علمی عباس آیتی زاده کارشناس نمودارگیری و احسان لرکی کارشناس ژئوفیزیک شرکت، دکتر فرامرز دولتی اردجانی استاد دانشگاه تهران و مجتبی حیدری از کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز در تهیه این مقاله تخصصی اشاره کرد.

وی با این توضبح که اداره نمودارگیری و به ویژه دپارتمان تعبیر و تفسیر نمودارها تنها اداره ای است که بصورت تخصصی مطالعات پتروفیزیک، ژئوفیزیک و ژئومکانیک را هم در جهت ارائه به کارفرما و هم بصورت کارگروه های پژوهشی متشکل از مهندسان باتجربه عملیات و بخش تفسیر انجام می دهند، اظهارکرد: در این مقاله، آنالیز پایداری دیواره چاه از یک دیدگاه جدید مورد بررسی قرار گرفته است.

این کارشناش ارشد مدیریت خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: علاوه بر مدلسازی متداول ژئومکانیک در این مقاله، تحلیل ژئومکانیک در قالب تخصصی  از دیدگاه پارامترهای پتروفیزیک و ژئوفیزیک مورد بررسی قرار گرفته است.

این محقق دانشگاهی و صنعتی که در حدود ۷ سال سابقه کار در زمینه مطالعات پتروفیزیک در دو مدیریت خدمات ویژه و پروژه های حفاری دارد افزود: ژئومکانیک مخزن یکی از علوم جدیدی است که در زمان حاضر در دانشگاه و صنعت مورد توجه محققان و مهندسان قرار گرفته است و نتایج بدست آمده از اینگونه مطالعات ارتباط مستقیم با بهینه کردن پارامترهای حفاری در جهت کاهش هزینه ها در این بخش خواهد شد.

وی از توجه مدیران و روسای مدیریت خدمات ویژه به جهت فرآهم آوردن بستر مناسب برای  انجام پژوهش های نوین در زمینه صنعت نفت و حفاری تشکر و قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3211

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.