تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7

یکهزار و ۷۵۱ تن خرمای از نخلداران خرمشهری خریداری شد

  • کد خبر : 4808
  • 10 آبان 1400 - 9:52
یکهزار و ۷۵۱ تن خرمای از نخلداران خرمشهری خریداری شد
امید جنوب - مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: یک‌هزار و ۷۵۱ تن خرمای استعمران درجه یک و ۲ از نخلداران خرمشهر توسط تعاونی روستایی و کارگاه‌های بسته‌بندی خرما در این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، ناجی شهیب‌زاده روز دوشنبه درگفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: ۴۸۰ تن و ۹۷۰ کیلوگرم خرمای درجه یک و ۹۷۰ تن خرمای درجه ۲ استعمران توسط کارگاه‌های بسته‌بندی خرما خریداری شد.

وی افزود: همچنین ۲۵۶تن و ۵۵۹ کیلوگرم خرمای درجه یک استعمران و ۴۰ تن و ۳۳۵ کیلوگرم خرمای درجه ۲ توسط تعاونی روستایی خرمشهر به قیمت هر کیلوگرم ۹۲ هزار ریال برای درجه یک ، ۷۸ هزار و ۲۰۰ ریال برای درجه ۲، و ۶۰ هزار ریال برای درجه سه خریداری شد.

شهیب‌زاده مجموع تولید خرما در سال زراعی جاری را در خرمشهر ۶ هزار تن و ۸۹۴ کیلوگرم بیان کرد و گفت: چهار هزار و ۲۵۰ تن محصول به صورت رطب و خارک در بازار داخلی مورد مصرف قرار گرفت.

وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته هفت هزار و ۲۹۷ تن خرما از نخلستان‌های خرمشهر برداشت شد که بخشی از آن توسط کارگاه‌های بسته‌بندی خریداری و بخشی نیز به خارج از کشور صادر شد. 

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر عمده‌ ارقام صادراتی خرما از این شهرستان را استعمران و زاهدی بیان کرد و گفت: بریم، خضراوی، بلیانی، برحی، قنطار، سویدانی، خصاب، عویدی، لیلوی، دیری، یوزی، شکرا، اشگر، فرسی و حلاوی دیگر ارقام خرمای تولیدی شهرستان خرمشهر هستند.

وی بیان کرد:هم اکنون ۲ کارگاه فرآوری خرما در خرمشهر فعال هستند که کار هسته‌گیری، شست‌وشو و کلاهک‌گیری، ضدعفونی و بسته‌بندی را انجام می‌دهند.

شهرستان خرمشهر سه هزار و ۷۰۰ هکتار نخلستان دارد که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از آن بارور و یک هزار و ۶۰۰ هکتار به صورت نهال یا غیر بارور هستند. 
عمده نخلستان های بارور در خرمشهر از نوع تجاری استعمران است.

شهرستان خرمشهر ۴۰ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4808

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.