تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5
دومین روز جشنواره ملی نیشکر؛

گام علمی پژوهش‌گران برای رونق گردشگری نیشکر

  • کد خبر : 5372
  • 29 آبان 1400 - 10:12
گام علمی پژوهش‌گران برای رونق گردشگری نیشکر
امید جنوب - یک لیوان آبِ نی‌شکر با چاشنی لیمو و زنجبیل به همراه فنجانی از قهوه‌ی داغِ جوشیده در دلّه‌های طلایی رنگ ورودی سالن همایش کشت و صنعت فارابی، صحنه‌ای زیبا از هم‌نشینی دو نوشیدنی سنتی خوزستان در پذیرایی از پژوهش‌گران و محققان اولین همایش علمی گردشگری نیشکر بود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، پژوهش‌گران نیشکری در این همایش و در دومین روز جشنواره ملی نیشکر، از ایده‌ها و خلاقیت‌هایی سخن گفتند که می‌تواند صنعت نیشکر را به قطب گردشگری خوزستان تبدیل کند.

ایده‌ها و برنامه‌های محققان ره‌گشای گردشگری است و به قول مدیر روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در این مراسم، این ایده‌ها و برنامه‌ها می‌تواند به “تولید محتوای متناسب با ذائقه مخاطب” و معرفی بهتر ظرفیت‌های گردشگری نیشکر” منجر شود.

چهارده مقاله علمی به دبیرخانه اولین همایش علمی گردشگری نیشکر ارسال شده بود که هر یک از این مقالات، آن هنگام که از قول به فعل تبدیل شود، گنجینه‌ای گران‌بها در گردشگری نیشکر خواهد شد و خوزستان را در حوزه گردشگری به صدر می‌نشاند و جوامع محلی را منتفع می‌سازد.

عصاره‌ی مقالات علمی ارائه شده در این همایش را می‌توان در این چند جمله خلاصه کرد: صنعت نیشکر با ظرفیت‌های بی‌شمار گردشگری، در کنار رونق تولید و ایجاد اشتغال، نقش مهمی در گردشگری خوزستان و پیوند با جوامع محلی ایفا می‌کند. این نوع گردشگری می‌تواند شامل بازدید از مزارع، کسب تجربه کشت ‌و‌کار، آموزش‌های کشاورزی و آشنایی با تولیدات و تاریخچه کشت محصول باشد.

احداث موزه نیشکر در خوزستان، گردشگری آموزش‌محور ، میراث صنعتی نیشکر در ساحل شرقی مالاگا، فرصتی جهت یک مسیر توریستی، مروری بر قابلیت‏های گردشگری مزارع نیشکر، گردشگری کشاورزی در نیشکر با رویکرد خروج از بن بست، تحلیل عوامل اثرگذار بر انتخاب مقاصد گردشگری، ظرفیت‌های کشت و صنعت‌ های نیشکری برای توسعه اگری توریسم روستایی و … از جمله مقالات اولین همایش علمی گردشگری نیشکر بود.

این همایش پنج‌شنبه ۲۷ آبان ماه از سوی موسسه تحقیقات توسعه نیشکر در کشت و صنعت فارابی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5372

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.