تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5

کیفیت خرمای خوزستان امسال چگونه است؟

  • کد خبر : 2976
  • 23 شهریور 1400 - 13:25
کیفیت خرمای خوزستان امسال چگونه است؟
امید جنوب - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه برآورد می‌کنیم امسال ۸۰ درصد از خرمای تولید شده در خوزستان درجه یک، ۱۳ درصد درجه ۲ و تنها ۷ درصد درجه سه باشد، گفت: کیفیت مطلوب خرمای تولیدشده در استان، قطعا در بازارپسندی آن برای صادرات نقش ویژه‌ای خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، محمد حسنی نسب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوزستان در رتبه دوم سطح و تولید خرما و همچنین در رتبه اول صادرات خرمای کشور قرار دارد و از این رو در تلاش هستیم تا مثل سال‌های گذشته عملکرد خوبی در صادرات خرما داشته باشیم.

وی افزود: پیش ‌بینی می‌کنیم در سال جاری، ۲۳۵ هزار تن محصول نخیلات شامل ۵۵ هزار تن خارک و رطب و ۱۸۰ هزار تن خرما از سطح نخیلات بارور استان برداشت شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: براساس آنچه پیش‌بینی شده ۸۵ هزار تن از خرمای برداشت‌شده از نخیلات استان، خرمای صادراتی است. این خرما توسط کارگاه‌های بسته‌بندی و صادرکننده خرمای بخش خصوصی خریداری و سپس صادر خواهد شد.

حسنی نسبت عنوان کرد: برآورد می‌کنیم امسال ۸۰ درصد از خرمای تولید شده در خوزستان درجه یک، ۱۳ درصد درجه ۲ و تنها ۷ درصد درجه سه باشد. کیفیت مطلوب خرمای تولیدشده در استان، قطعا در بازارپسندی آن برای صادرات نقش ویژه‌ای خواهد داشت.

حسنی نسب ادامه داد: بیشترین میزان خرمای برداشت شده از سطح نخیلات استان استعمران و سپس برحی است. پس از این رقم، سایر ارقام از جمله زاهدی، گنطار، خضراوی، خاصی، بریم و کبکاب از نخلستان‌های خوزستان برداشت می‌شوند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2976

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.