تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
23
شهردار اهواز:

کم‌کاری در شهرداری را نمی‌پذیریم

  • کد خبر : 4415
  • 26 مهر 1400 - 12:17
کم‌کاری در شهرداری را نمی‌پذیریم
امید جنوب - شهردار اهواز گفت: کارکنان سرمایه‌های سیستم شهرداری هستند، از این رو اصولی‌ترین راهکار این است که همین ظرفیت‌ها و افراد را برای سمت‌های مختلف پرورش داد و از آن استفاده کرد، اما کم کاری را نمی‌پذیریم.

به گزارش خبرنگار امید جنوب ، رضا امینی در جلسه شورای اداری اظهار کرد: مدیریت جهادی باید به گونه‌ای باشد که در کنار حضور مستمر در میدان، توأم با برنامه‌ریزی، نیروها به فکر کردن و ارائه ایده و نوآوری ترغیب شوند.

وی افزود: یکی از راه‌های پیاده سازی نظم در سیستم مدیریت شهری، پیروی از سیستم اتوماسیون است که در کنار ایجاد نظم موجب کاهش هزینه‌های جاری شهرداری نیز می‌شود.

شهردار اهواز با تاکید بر ضرورت اولویت‌بندی در فعالیت‌های شهری، تصریح کرد: اگر سلسله اولویت‌ها و ترتیب آنها در کار تعریف نشود، بدون شک دچار تنش می‌شویم.

امینی با بیان اینکه باید هزینه‌های شهرداری را کاهش داد و برای تحقق کامل بودجه تلاش کرد، افزود: همواره بودجه‌ای که برای شهرداری مصوب می‌شود، محقق نشده و باید برنامه‌ریزی کرد تا از همان ابتدای تصویب بودجه، آن را محقق کرد.

وی تصریح کرد: شهرداری اهواز دارای ظرفیت‌هایی است که سر جای خودشان قرار نگرفته‌اند و با ایجاد نظم و قرار دادن این ظرفیت‌ها در جای خودشان می‌توان تغییرات چشمگیری در شهر رقم زد.

شهردار اهواز بر ضرورت استفاده از سیستم اتوماسیون کار اشاره کرد و گفت: در دوره‌ای که دولت به سمت دولت الکترونیک شدن حرکت می‌کند، اگر نتوانیم از این سیستم برای کاهش بروکراسی اداری و افزایش سرعت عمل استفاده کنیم، در واقع در حال اضافه کردن هزینه‌ها هستیم.

امینی با بیان اینکه انتظار داریم همکاران با قدرت به راه خودشان ادامه دهند، افزود: اگر تغییری در سازوکار و افراد انجام شود برای تعادل و توازن نیروها و ظرفیت‌ها است، در غیر این صورت سعی می‌کنیم از همین ظرفیت‌ها با برنامه‌ریزی درست، استفاده بهینه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: افراد سرمایه‌های سیستم شهرداری هستند، اصولی‌ترین راهکار این است که همین ظرفیت‌ها و افراد را پرورش داد و از آن استفاده کرد، اما کم کاری را نمی‌پذیریم.

شهردار اهواز برقراری سیستم ایجابی را یکی از بهترین راه‌های مدیریت در هر مجموعه دانست و ادامه داد: در این راستا ابتدا باید افراد شایسته را تشویق و تقویت و سپس افرادی که کم کاری می‌کنند را با ابزار قانونی تحریک به پویایی و کار کرد.

امینی کلانشهر اهواز را شهری بزرگ تلقی کرد و گفت: سطح سرمایه گذاری در این کلانشهر بسیار کاهش داشته و مدیران باید به دنبال افزایش سرمایه گذاری، خودشان به دنبال سرمایه بروند و سرمایه‌گذار را ترغیب کنند.

وی در خصوص نگهداشت امکانات شهری اظهار کرد: اگر از داشته‌ها و اموال شهرداری حفاظت نکنیم، امکانات شهر از بین می‌روند و این اتفاق و عدم مراقبت اگر در هر شهری اتفاق بیفتد، نتیجه همان خواهد بود؛ فعالیت شهرداری، شبانه روزی است و متولیان شهر باید با ایجاد حس دلسوزی و تعلق به مردم به حفظ شهر کمک کنند.

امینی با اشاره به اهمیت نقش مدیران مناطق و معاونت‌ها در مدیریت شهر، تاکید کرد: معاونت‌های شهرداری باید در انتخاب معاونان مناطق مختلف اظهار نظر کرده و سیاست گذاری کلان خود را در مناطق برای دریافت خروجی یکسان، پیاده‌سازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: پایداری و ثبات در مدیریت مسئله‌ای مهم است که پایبند نبودن به آن آسیب مهمی به سیستم‌های مدیریتی می‌زند، همچنین تزلزل در مدیریت‌ها باعث فرار سرمایه گذاری‌ها و مشارکت‌ها می‌شود. بنابراین اعتقاد داریم اگر بتوان در یک بازه زمانی کوتاه تغییرات چشمگیری در ظاهر شهر به وجود آورد، قطعاً سطح مشارکت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

 امینی در خصوص پرداخت دستمزدها اظهار کرد: از ماه‌های آینده ابتدا حقوق کارگران پرداخت شده و سپس حقوق مدیران و قسمت ستادی در دستور پرداخت قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4415

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.