تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
42
معاون دیوان محاسبات بیان کرد

کشف ۳۵۰۰ میلیارد تومان تخلف در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب خوزستان

  • کد خبر : 1337
  • 18 مرداد 1400 - 18:57
کشف ۳۵۰۰ میلیارد تومان تخلف در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب خوزستان
امید جنوب-عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح صیانت از فضای مجازی به اندازه کافی مطالعه نشده است و متاسفانه بدون زمینه‌سازی در جامعه و اذهان عمومی، در صحن مجلس مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، سعید بیت عفری با اشاره به اقدامات نظارتی دیوان محاسبات در خصوص حل مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: موضوع آب و فاضلاب خوزستان از قدیم معضل اساسی در این استان بوده و متاسفانه به لحاظ تصمیمات اتخاذ شده، تاکنون طرح‌های اجرایی به نتیجه نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس بررسی‌های دیوان محاسبات در بحث اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در استان خوزستان بیش از ۳ هزار و پانصد و پنجاه میلیارد تومان منابع هدر رفته است، افزود: بیش از ۴۲ میلیارد تومان بودجه تنها طی سال‌های ۹۶ تا ۹۸ به صورت اختصاصی برای رفع مشکل و تامین آب روستای غیزانیه در اهواز تخصیص یافته و هزینه شده اما نتیجه‌ای در بر نداشته است.

پیگیری تحقیق و تفحص از نحوه هزینه کرد در طرح‌های آب و فاضلاب خوزستان

بیت عفری تاکید کرد: اعتبارات تخصیصی برای طرح‌های آب و فاضلاب استان خوزستان طی این سال‌ها مصرف شده اما خروجی لازم را نداشته و احتمال اینکه مبالغ جای دیگری هزینه شده باشد، هست. بعد از بررسی‌های دقیق مشخص شد، ۳ هزار و پانصد و پنجاه و چهار میلیارد تومان از اعتبارات مصرفی دارای تخلفات عدیده‌ای بوده است.

معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اظهار کرد: در این تحقیق و تفحص مشخص شد که در زمینه جابجایی اعتبار و رعایت قوانین ناظر بر اجرای طرح‌های عمرانی تخلفات عمده‌ای صورت گرفته است، مانند پرداخت های غیرقانونی، تنظیم صورت وضعیت های صوری به شکلی که مبالغ در جای دیگری مصرف شده، خرید لوله‌های گران غیر متعارف، عدم رعایت حد نصاب در معاملات و صرف صلاح دولت، عدم رعایت قانون منع مداخله کارکنان و …، و این مسایل موجب شده تا اعتبارات اثربخشی لازم را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مراحل رسیدگی به این تخلفات در دیوان محاسبات کل کشور طبق قانون در حال انجام است، گفت: متخلفان در این تحقیق و تفحص شناسایی شده و پرونده آنها در دادسرا و دیوان مستشاری دیوان محاسبات در حال بررسی است و در نهایت اسامی متخلفان و احکام صادر شده به دستگاه قضا ارسال می‌شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1337

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.