تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
7

کاهش محسوس سگ‌های بلاصاحب در اهواز

  • کد خبر : 10471
  • 06 اردیبهشت 1401 - 19:25
کاهش محسوس سگ‌های بلاصاحب در اهواز
امید جنوب - شهردار منطقه یک شهرداری اهواز گفت: با توجه عملیات زنده‌گیری، تعداد سگ‌های بلاصاحب کاهش بسیار محسوسی در سطح این منطقه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایمنا، محمد عتاب‌اهوازی، با بیان اینکه با آغاز عملیات ساماندهی سگ‌های بلاصاحب برآورد شده بود بیش از ۳۰۰ قلاده در سطح منطقه یک زنده‌گیری شود، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ قلاده سگ بلاصاحب جمع‌آوری و به محل‌های نگهداری در سایت صفیره منتقل شده‌اند.

وی افزود: تخمین زده می‌شود با توجه به فعالیت روزانه تیم‌های زنده‌گیری، تعدادی از این سگ‌ها از منطقه به محل‌هایی مهاجرت کرده‌اند که عملیات زنده‌گیری در آنها انجام نمی‌شود با این حال تعداد محدودی سگ بلاصاحب در سطح منطقه قابل مشاهده است که تیم‌های زنده‌گیر در تلاش هستند آنها را نیز جمع‌آوری کنند.

مدیر منطقه یک شهرداری اهواز گفت: با توجه به اینکه تعداد سگ‌های بلاصاحب در سطح این منطقه بسیار کم شده است و عملیات زنده‌گیری شب‌ها انجام می‌شود. پس از دریافت گزارش، جمع‌آوری و پیدا کردن آنها دشوار است در حالی که پیش از این روزانه ۱۰ تا ۱۵ قلاده سگ جمع‌آوری می‌شد.

وی تاکید کرد: تا قبل از جمع‌آوری و زنده‌گیری، سگ‌ها در سطح منطقه یک شهرداری به صورت گله‌ای به‌ویژه در ساحل کارون، اطراف مصلی، پارک ۲۴ متری و همچنین محله آخر آسفالت قابل مشاهد بودند، اما در حال حاضر تعداد محدودی سگ در منطقه قابل مشاهده است و مابقی یا به صفیره منتقل شده‌اند یا از آنجایی که سگ‌ها حیوانات باهوشی هستند به علت جمع‌آوری، مهاجرت کرده‌اند.

عتاب‌اهوازی با اشاره به ادامه داشتن عملیات زنده‌گیری تا زمان اعلام گزارش مشاهده سگ، اضافه کرد: میزان تولیدمثل سگ‌ها بالا است و از آنجایی که برخی از شهروندان نیز همواره به آنها غذارسانی می‌کنند میزان تولیدمثل آنها بیشتر نیز خواهد شد به همین علت امکان توقف عملیات زنده‌گیری وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10471

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.