تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
4
به دنبال تسهیل و تسریع در فرآیند خروج کالای اساسی حاصل شد؛

کاهش رسوب کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره)

  • کد خبر : 8728
  • 03 اسفند 1400 - 11:17
کاهش رسوب کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره)
امید جنوب - به دنبال تسهیل و تسریع در فرآیند ترخیص و بارگیری کالاهای اساسی در 11 ماهه سال جاری در بندرامام خمینی(ره) رسوب کالای اساسی در انبارهای این مجتمع بزرگ بندری به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.

به گزارش امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به پهلوگیری ۲۷۱ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بازه‌ی زمانی مذکور بیان داشت: بالغ بر ۱۶ میلیون تن انواع کالای اساسی شامل دانه‌ی روغنی، کنجاله‌ی سویا، ذرت، گندم، جو، شکر، برنج و روغن خوراکی تخلیه شده است که ۲۱ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.
وی همچنین با اشاره به کاهش ۲۹ درصدی موجودی کالای اساسی در انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره) در مقایسه به مدت مشابه در سال قبل خاطرنشان کرد: با بهبود فرآیندهای بارگیری و خروج کالاهای اساسی شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای در مدت ماندگاری انواع کالای اساسی در این مجتمع بندری هستیم.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی، اصلاح فرآیندهای ترخیص و صدور مجوزهای لازم و به کارگیری حداکثر توان تجهیزاتی در عملیات تخلیه و بارگیری از اهم عواملی برشمرد که موجب تسریع در فرآیند خروج کالاهای اساسی شده است.
یادآور می‌شود بندر امام خمینی(ره) با تخلیه و بارگیری بیش از ۷۰ درصد از کالاهای اساسی به عنوان هاب غلات کشور نقش به سزایی در زنجیره‌ی تأمین کالا کشور ایفا می‌کند.

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان
منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8728

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.