تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد

کالاهای اساسی بیش از میزان مصرف کشور، ذخیره‌سازی شده است

  • کد خبر : 1331
  • 18 مرداد 1400 - 18:30
کالاهای اساسی بیش از میزان مصرف کشور، ذخیره‌سازی شده است
امید جنوب-مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد خوزستان شده و با تمهیدات شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به اقصی نقاط کشور انتقال داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار تن کالای اساسی شامل گندم، شکر خام، روغن خام و برنج از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد استان خوزستان شده است.

وی افزود: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران این میزان کالای اساسی به اقصی نقاط کشور جهت تکمیل ذخایر کالاهای اساسی انتقال یافته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه بندری و عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در سال گذشته، بیان کرد: در سال ۹۹ میزان واردات کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده که در جریان این عملیات بزرگ، رکوردهای بسیار خوبی به ثبت رسیده است.

جهان‌نژادیان با اشاره به وضعیت مطلوب ذخیره‌سازی کالای اساسی در کشور گفت: خوشبختانه در خصوص تامین و موجودی کالاهای اساسی هیچگونه کمبودی وجود ندارد و تأمین کالاهای اساسی و استراتژیک و مورد نیاز مردم، با تلاش شبانه‌روزی نیروی انسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: به ‌لحاظ موجودی کالا در سیلوها و انبارها، بیش از میزان مصرف، ذخیره‌سازی شده و در حال حاضر واردات کالاهای اساسی بر اساس زمان‌بندی مشخص به صورت متوالی در حال انجام است.

وی در خصوص عدم رسوب کالا در بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد: با هماهنگی‌هایی که از سال گذشته در خصوص انتقال کالاهای رسوب‌شده در بنادر صورت گرفت در حال حاضر هیچگونه کالایی مربوط به شرکت مادر تخصصی در بندر امام خمینی به صورت رسوب موجود نیست و تمام امکانات لازم جهت ورود کالای اساسی به ویژه روغن خام و ذخیره‌سازی آن در استان خوزستان فراهم شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1331

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.