تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
4
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در آیین تجلیل از نویسنده «حوض خون»:

کار فرهنگی با موضوع دفاع مقدس بنیه اعتقادی نسل امروزی را تقویت می‌کند

  • کد خبر : 12543
  • 26 تیر 1401 - 12:03
کار فرهنگی با موضوع دفاع مقدس بنیه اعتقادی نسل امروزی را تقویت می‌کند
امید جنوب - نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: کار فرهنگی و گروهی با موضوع دفاع مقدس بنیه اعتقادی نسل امروزی را تقویت و آنها را با پیشینه فرهنگ خود آشنا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایسنا، در دومین دوره از برنامه «از تبار قلم» که امروز ۲۵ تیر ۱۴۰۱ به تجلیل از نویسنده کتاب «حوض خون» اختصاص داشت و در فضای مجازی برگزار شد حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالنبی موسوی‌فرد با بیان اینکه سرانه مطالعه نه تنها در ایران بلکه در کل جهان پایین است خاطرنشان کرد: بسترسازی فرهنگی مناسب برای توجه به کتابخوانی در قالب ارایه و اجرای برنامه‌های فرهنگی امری مهم و ضروری است.

وی یادآور شد: در تاریخ بشریت همواره زنان به عنوان نیمی از دنیا شانه به شانه مردان نقش‌آفرینی کرده‌اند و قطعا زنان کشورمان در دفاع مقدس در همه ابعاد سرآمدند.

همچنین معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه منعکس کردن مفاهیم انقلاب اسلامی برای اعتلای ارزش‌های دفاع مقدس و دفاع از تاریخ شفاهی کار فرهنگی خوشایندی است گفت: فرهنگ متعالی انقلاب اسلامی توانست از پدیده اجتماعی ناراحت‌کننده‌ای همچون جنگ تحمیلی مفاهیم متعالی خلق کند که معرف هویت انقلاب اسلامی به کل جهان باشد.

عبدالرضا سیفی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس باعث شد در حوزه‌های بسیاری همانند نانو، فناوری اطلاعات، دانش‌بنیان و… با تکیه بر فرهنگ اسلامی و الگو قرار دادن مجاهدت‌های رزمندگان رشد و پیشرفت داشته باشیم و نقطه قوت انقلاب اسلامی شود.

او تصریح کرد: ایثار، جهاد و شهادت هویت انقلاب اسلامی هستند و اصولا موضوعاتی هستند که می‌توانند راهگشای بسیاری از معضلات اجتماعی باشند.

در ادامه، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان اظهار کرد: برنامه «از تبار قلم» در واقع برنامه‌ای برای ارتباط شاعران و نویسندگان با مخاطبان کتاب است که قصد و  هدف اصلی آن  برداشتن گامی موثر در مسیر فرهنگی است.

عباس حسین‌زاده با تاکید بر اینکه نماد کتابخانه‌ها نباید فقط امانت دادن کتاب باشد تاکید کرد: بنده به عنوان متولی کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان تمام تلاشم این است که کتابخانه‌ها یک قانون اجتماعی و مرکز فرهنگی برای محافل ادبی و فعالیت هنری باشد.

او خاطرنشان کرد: در جای‌جای قرآن کریم بر  تدبر، اندیشیدن و خردورزی تاکید شده است و اجرای این برنامه‌ها با تکیه بر فرهنگ اسلامی در واقع تجلیل از تاریخ شفاهی و دفاع مقدس است.

 همچنین فاطمه سادات‌میرعالی، نویسنده کتاب «حوض خون»، با بیان اینکه کار فرهنگی منحصر به برنامه‌های ظاهری نیست گفت: اگر در محتوای کتاب‌ها تحول ایجاد شود در حوزه کتابخانه نیز طبعا تحول ایجاد می‌شود و می‌توانیم شاهد افزایش سرانه مطالعه و علاقه بیشتر مردم به کتابخوانی شویم.

وی با بیان اینکه جای کار در حوزه دفاع مقدس در استان خوزستان بسیار زیاد است اظهار کرد: این کتاب و این کار گروهی تنها قطره‌ای از دریای بیکران خاطرات دفاع مقدس و ایثار و شهادت است و می‌تواند آغازی نو برای کار در این عرصه باشد.

سادات‌میرعالی گفت: در واقع نویسندگان و شاعران ارزش‌ها و گنج‌های این مملکت هستند. بنابراین توجه به گروه‌های فرهنگی و قرار دادن فضایی برای نمایش آثارشان به عموم مردم امری مهم و الزامی است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=12543

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.