تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

پیش بینی پرداخت ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی خسارت خشکسالی به کشاورزان خوزستانی

  • کد خبر : 10370
  • 03 اردیبهشت 1401 - 13:01
پیش بینی پرداخت ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی خسارت خشکسالی به کشاورزان خوزستانی
امید جنوب - مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تعهدات مالی و خسارت پیش بینی می‌شود که در وجه کشاورزان خسارت دیده پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، جهانپور معماریان گفت: موضوع تنش آبی و خشکسالی در مزارع و اراضی دیم قطعی است و به همین منظور اکیپ‌های ارزیابی به صورت میدانی در حال بررسی و برآورد خسارات هستند.

او می‌گوید: امسال برای اولین بار همزمان با ارزیابی میدانی از طریق سیستم ماهواره‌ای و سنجشگرا نیز در حال تعیین خسارات هستیم که تا پایان اردیبهشت ماه نتایج نهایی اعلام می‌شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی گندم، جو و کلزای دیم دچار خسارت شده که عملیات پرداخت خسارات از اوایل خرداد آغاز می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، به طور متوسط یک میلیون تومان حداکثر تعهد بانک کشاورزی است که در دامنه ۸۰۰ هزار تومان تا ۲.۵ میلیون تومان قابل پرداخت بوده و بسته به نوع منطقه و گزینه انتخابی در وجه کشاورزان خسارت دیده قابل پرداخت است.

آقای معماریان می‌گوید: نیاز به مراجعه حضوری کشاورزان نبوده و می‌توانند از طریق سامانه درخواست خود را ارائه دهند تا اکیپ‌ها برای برآورد خسارات مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.