تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
15
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد

پیشنهاد ثبت اقدام شجاعانه “علی لندی” در کتب درسی

  • کد خبر : 3526
  • 03 مهر 1400 - 13:14
پیشنهاد ثبت اقدام شجاعانه “علی لندی” در کتب درسی
امید جنوب - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با هماهنگی با سرپرست وزارت آموزش و پرورش بنا بر این شد که با هماهنگی اداره‌کل نوسازی مدارس خوزستان یک بنایی آموزشی به نام «علی لندی» نام‌گذاری شود و پیشنهاد بدهیم که در صفحات مربوط به اقدامات مهم شخصیت‌ها در کتب درسی از این دانش‌آموز یاد شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، کوروش مودت در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ که امروز (سوم مهر) در دبیرستان بقیه‌الله عین‌دو اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، امنیت، ۳۰۵ شهید فرهنگی و دوهزار و ۸۳۴ شهید دانش‌آموز، اظهار کرد: یاد و خاطره دانش‌آموز شجاع خوزستانی علی لندی که اقدامی شجاعانه انجام داد را گرامی می‌داریم. با هماهنگی با سرپرست وزارت آموزش و پرورش بنا بر این شد که با هماهنگی اداره‌کل نوسازی مدارس خوزستان یک بنایی آموزشی به نام «علی لندی» نام‌گذاری شود و پیشنهاد بدهیم که در صفحات مربوط به اقدامات مهم شخصیت‌ها در کتب درسی از این دانش‌آموز یاد شود.

وی افزود: مهر امسال را با بیش از ۶۴ هزار و ۹۲۸ همکار فرهنگی و بیش از یک میلیون دانش‌آموز در ۵۱ هزار و ۳۸۲ کلاس درس و ۱۰ هزار و ۹۰۹ واحد آموزشی که از این تعداد ۷ هزار و ۳۵۰ مدرسه دولتی و بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ مدرسه غیردولتی است، آغاز می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در این ایام همکاران‌مان در زیست‌بوم کرونایی، خلاقیت‌های عمده‌ای انجام دادند که برخی از آن‌ها در سطح ملی برجسته شدند. معلمان از امکانات شخصی و منازل خود به عنوان کلاس درس استفاده کردند تا فرآیند آموزشی را ادامه دهند و خللی ایجاد نشود. با توجه به اینکه شرایط خاصی برای ما پیش آمد، از نظر شرایط آموزشی و پرورشی، اقتضائاتی وجود دارد. سه سال است که در شرایط کرونایی هستیم. قطعاً‌ در این مدت وقفه در آموزش دانش‌آموزان ایجاد شد و این اجتناب‌ناپذیر است. با بهبود نسبی شرایط کرونایی، بنابر این است که بازگشایی آرام، تدریجی و اقتضائی داشته باشیم.

مودت با اشاره به روش‌های آموزشی پیش‌رو بیان کرد: آموزش از طریق شبکه سیما، شبکه شاد، بسته‌های آموزشی و حضور دانش‌آموزان در مدارس از روش‌های آموزشی امسال است. برای آغاز سال تحصیلی الزاماتی وجود دارد؛ حفظ سلامتی دانش‌آموزان و معلمان، سرلوحه کار ما است و اساس مصوبه کرونا بنابر این شد که با سه گام به صورت تدریجی و آرام پیش برویم. از امروز آغاز سال تحصیلی مدارس روستایی و عشایری زیر ۱۵ نفر است که تا ۱۵ مهر به صورت حضوری خواهد بود. همچنین از ۱۵ مهر به بعد با انجام واکسیناسیون، مدارس با تراکم ۳۰ نفر عشایری و روستایی، حضوری خواهند شد که با نوبت‌بندی و تقسیم‌بندی است. بعد از اینکه شرایط بهتر شد و واکسیناسیون دانش‌آموزان انجام شد، برای مدارس ۳۰۰ نفره تقسیم‌بندی، نوبت‌بندی، سازمان‌دهی و زوج و فرد صورت خواهد گرفت. به طوری که با تراکم حداقلی دانش‌آموزان مواجه شویم. بعد از آن نیز نوبت به مدارس با جمعیت بالاتر می‌رسد.

وی با اشاره به آموزش مدارس فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: آموزش دروس کارگاهی مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش با تراکم کم برگزار خواهند شد. با توجه به اینکه رئیس جمهور در هیات دولت اعلام کرد و از مطالبات به حق معلمان حمایت کرد، فرآیند آموزش غیرحضوری نباید طولانی شود و باید به تدریج بستر برای حضور دانش‌آموزان مهیا شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.