تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
7
معاون آموزشی موسسه عنوان کرد

پذیرش ۱۵۳ دانشجوی ارشد در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان

  • کد خبر : 2582
  • 14 شهریور 1400 - 10:13
پذیرش ۱۵۳ دانشجوی ارشد در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان
امید جنوب - معاون آموزشی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به پذیرش ۱۵۳ دانشجوی ارشد در هشت گرایش، گفت: دانشجویان ما می‌توانند از همه ظرفیت‌های پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی استفاده کنند؛ در سازمان علاوه بر پژوهشکده تکنولوژی تولید، گروه‌های پژوهشی دیگری نیز وجود دارند و دانشجویان می‌توانند موضوعات مختلف پایان‌نامه‌ها را به انجام برسانند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، نوید سیاه‌پلو در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان از سال ۹۰ با دریافت مجوز از وزارت علوم، پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد را رسما آغاز کرد. هم‌اکنون در علوم انسانی رشته زبان و ادبیات انگلیسی و روانشناسی و در فنی مهندسی، ۶ کدرشته فعال داریم که شامل دو گرایش سیستم‌های الکترونیک و برق قدرت در مهندسی برق، گرایش سازه و ژئوتکنیک در مهندسی عمران، گرایش نرم افزار در مهندسی کامپیوتر و یک گرایش نیز در رشته مهندسی معماری است.  

وی با اشاره به توجه به راه‌اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد در راستای نقشه‌راه سازمان جهاد دانشگاهی و نیاز استان، افزود: در مجموع در هشت کدرشته فعال در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیریم. همچنین سعی کرده‌ایم مجوز کدرشته‌هایی را دریافت کنیم که استان به آن نیاز داشته باشد و در راستای نقشه‌راه جهاد دانشگاهی باشد.

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، گفت: برای سال ۱۴۰۰، ۱۵۳ نفر ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع ارشد داریم که در هر رشته گرایش به طور میانگین تقریبا ۲۰ نفر پذیرفته می‌شوند، البته تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که میزان استقبال از رشته‌های ارشد خوب بوده است.

سیاه‌پلو با اشاره به در اولویت قرار دادن کیفیت آموزش گفت: در بحث تحصیلات تکمیلی تمرکز اصلی بر کیفیت آموزش است و تلاش داریم شعار اصلی موسسه را که در سند راهبردی پنج ساله نیز آمده و شامل تحقق دانشگاه نوآفرین است، مدنظر قرار دهیم. به این دلیل تلاش کرده‌ایم که ضمن جذب شناخته شده‌ترین و متخصص‌ترین اساتید، هدف اصلی یعنی دانشگاه نوآفرین که ترکیبی از نوآوری و کارآفرینی است را تحقق بخشیم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت اساتید بین‌المللی در رشته زبان انگلیسی، گفت: مدرکی که در موسسه آموزش عالی در جهاد دانشگاهی ارائه می‌شود کاملا معتبر و از سوی وزارت علوم است و برای اشتغال، ادامه تحصیل در داخل و ترجمه و ادامه تحصیل خارج از کشور، کاملا معتبر است. ضمن اینکه دانشجویانی داشتیم که در مقطع دکتری از دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی پذیرش گرفته‌اند.

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به مزایای تحصیل در موسسه، بیان کرد: دانشجویان ما می‌توانند از همه ظرفیت‌های پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی استفاده کنند؛ در سازمان علاوه بر پژوهشکده تکنولوژی تولید، گروه‌های پژوهشی دیگری نیز وجود دارند و دانشجویان می‌توانند موضوعات مختلف پایان‌نامه‌ها را به انجام برسانند. دانشجویان موسسه می‌توانند از ظرفیت‌های آزمایشگاهی وابسته به سازمان استفاده کنند. به طور نمونه شرکت مهندسی بهنیان جنوب خدمات بسیار خوبی را به دانشجویان رشته عمران ارائه می‌کند. علاوه بر این به دلیل وجود همکاری‌های دوجانبه بسیار خوب، دانشجویان می‌توانند از این مزایا نیز استفاده کنند.

سیاه‌پلو در ادامه با اشاره به  امکان بهره‌مندی دانشجویان از دو صندوق برای دریافت وام دانشجویی، خاطرنشان‌کرد: در خصوص شهریه، مجموع شهریه دریافتی ما نسبت به دیگر موسسات و دانشگاه‌ها کمتر است و این یکی از نقاط قوت موسسه است. همچنین در بحث افزایش شهریه‌ها همواره به شرایط حاکم بر جامعه توجه کرده‌ایم. دانشجویان می‌توانند برای پرداخت شهریه خود علاوه بر استفاده از خدمات صندوق رفاه، از صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان جهاد دانشگاهی استفاده کنند. این صندوق بدون نیاز به داشتن ضامن، وام ارائه می‌دهد.  

وی ضمن تاکید بر ارتباط بین سازمان جهاد دانشگاهی و موسسه آموزش عالی گفت: دانشجویان می‌توانند از ظرفیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی، آزمایشگاهی و سلامت سازمان جهاد دانشگاهی بهره‌مند شوند. وجود مراکز آموزش کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی و همکاری بسیار خوب، کمک کرده تا دانشجویان از این طریق نیز آموزش ببینند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.