تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

هوای اهواز همچنان برای همه گروه‌های سنی ناسالم است

  • کد خبر : 6376
  • 24 آذر 1400 - 12:51
هوای اهواز همچنان برای همه گروه‌های سنی ناسالم است
امید جنوب _ شاخص کیفیت هوای کلانشهر اهواز، صبح روز چهارشنبه با گذشت حدود یک هفته همچنان از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، بر اساس اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست، شاخص کیفیت هوای کلانشهر اهواز که از ابتدای این هفته با افزایش غلظت آلودگی در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و ناسالم برای تمام گروه ها قرار دارد، صبح امروز نیز با ثبت عدد ۱۸۸ در وضعیت ناسالم و قرمز قرار گرفت.

ایستگاه پایش هوا واقع در منازل ۲۰۰ دستگاه اهواز با ثبت عدد ۲۴۱ اگر چه نسبت به روز گذشته اندکی بهبود را نشان می‌دهد ولی شاخص کیفیت اهواز در این منطقه را همچنان خطرناک اعلام کرده است ضمن اینکه ایستگاه‌های پادادشهر، پست برق شماره سه و استانداری اهواز نیز با ثبت اعدادی بالای ۱۵۰ در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام سنین ثبت شدند.

همچنین شاخص کیفیت هوای امروز در شهرهای شادگان با ۱۵۵ و سوسنگرد با ۱۶۶ در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه های سنی قرار دارد؛ شاخص آلودگی هوا در اندیمشک با ۱۲۷ و شوشتر با ۱۳۳ نیز در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شده است.

با پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه جدید بارشی و وقوع باران در مناطق مختلف استان از فردا پنجشنبه، این امید وجود دارد تا آلودگی هوا در اهواز و سایر شهرهای خوزستان برطرف شود.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.