تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
6

همکاری‌های علمی و عملیاتی بین شرکت نفت و گاز اروندان و مدیریت اکتشاف گسترش می‌یابد

  • کد خبر : 7112
  • 11 دی 1400 - 15:53
همکاری‌های علمی و عملیاتی بین شرکت نفت و گاز اروندان و مدیریت اکتشاف گسترش می‌یابد
امید جنوب- 8 دی ماه 1400، در نشست مشترک آقایان عذاری اهوازی و فکور، مدیران عامل شرکت نفت و گاز اروندان و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، نحوه ادامه همکاری های فعلی و توسعه همکاری بین دو مجموعه، انجام مطالعات با استفاده از تکنولوژی های نوین و تبادل علمی و پژوهشی، دانش و تجربه برای انجام کارهای مشترک بین دو مجموعه بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان در این نشست مهدی فکور مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به ابلاغ ساختار جدید مدیریت اکتشاف در اردیبهشت امسال و تغییر ماهیت این مدیریت از ستادی به پروژه محور، بیان داشت: خط مشی مدیریت اکتشاف این است که انباشت دانش و ظرفیت علمی نهفته در این مدیریت به شکل عملی در شرکت های تولیدی نمود پیدا کرده و مدیریت اکتشاف نقش بازوی قوی علمی برای هر شرکت تولیدی جهت شناسایی ظرفیت های تولیدی باشد.

وی با بیان این نکته که، مطالعات جدید انجام شده دیدگاه ما را نسبت به ذخایر نفتی خوزستان عوض کرده است، افزود: اکتشافات جدید در فواصل بین این حوزه ها، حاکی از آن است که میادین نفتی خوزستان بر خلاف تصور قبلی با یکدیگر ارتباط داشته و این فواصل و تله های چینی نیز داری نفت زیادی هستند که میتوانند به ذخایر نفتی کشور اضافه شوند.

وی افزود: در خصوص حوزه تحت مدیریت شرکت نفت و گاز اروندان نیز بعضی از بلوک های فعالیت مدیریت اکتشاف در حوزه غرب کارون بوده و بررسی های انجام شده حاکی از آن است که هنوز ظرفیت ها و پتانسیل های نهان در این منطقه وجود دارد تا با فعالیت های اکتشافی فعال شوند.

در این نشست مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به همکاری های مستمر فنی با شرکت نفت و گاز اروندان، اظهار داشت: تبادل مستمر اطلاعات فنی بین شرکت های تولیدی و مدیریت اکتشاف بسیار مفید و باعث هم پوشانی اطلاعات، رفع نواقص اطلاعاتی و ایجاد قطعیت در پیش بینی های تحقیقاتی می باشد.

مهندس فکور با بیان هزینه های چند برابری هر چاه اکتشافی نسبت به یک چاه تولیدی، گفت: رها سازی و بلااستفاده قرار دادن این چاه ها بعد از پایان فعالیت اکتشافی مقرون به صرفه نیست، بنابراین تصمیم بر این است در هر منطقه، با مدیریت شرکت تولیدی در آن منطقه هماهنگ باشیم که در انتهای فعالیت تحقیقاتی آن چاه از اکتشاقی به تولیدی تبدیل شود.

در ادامه این نشست مهندس عذاری اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با استقبال از توسعه فعالیت ها و همکاری های مشترک با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، بیان داشت: رویکرد جدید شرکت نفت و گاز اروندان که بر مبنای اساسنامه و مأموریت همیشگی این شرکت بوده، رویکرد توسعه ای است که در جهت تحقق این هدف بی شک از ظرفیت های موجود مدیریت اکتشاف استفاده خواهد شد.


وی با اشاره به تفاهم نامه های قبلی تبادل اطلاعات فنی با مدیریت اکتشاف بر توسعه این چنین فعالیت ها و همکاری ها تاکید کردند.

در انتهای این نشست مهندس رضا عباسی مدیر امور فنی، و مهندس حسینی اصل رئیس مهندسی نفت شرکت نفت و گاز اروندان با ارائه گزارشی از تبادل اطلاعات فنی و همکاری های انجام شده بین دو مجموعه، به معرفی ظرفیت های توسعه ای و اکتشاف در میدان نفتی دارخوین پرداخته و آخرین مراحل تبدیل و تحول چاه میدان سپهر از مدیریت اکتشاف به این شرکت را بررسی کردند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=7112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.