تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5

هشت درصد جمعیت بالای ۱۲ سال غرب اهواز هنوز واکسن نزده اند

  • کد خبر : 6774
  • 03 دی 1400 - 11:47
هشت درصد جمعیت بالای ۱۲ سال غرب اهواز هنوز واکسن نزده اند
امید جنوب _ رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه هشت درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال غرب اهواز واکسن کرونا نزده‌اند، گفت: تاکنون ۹۲ درصد این جمعیت یک نوبت و ۷۱.۲ درصد نیز هر ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، مهران احمدی بلوطکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۹۳.۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در منطقه غرب اهواز یک دُز و ۷۲.۹ درصد ۲ دُز واکسن را تزریق کرده‌اند همچنین تاکنون ۸۱.۹ درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در غرب اهواز یک دُز و ۵۹.۸ درصد هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی به تزریق ۷۷۱ هزار و ۷۵۴ دُز واکسن کرونا در غرب اهواز اشاره کرد و افزود: ۴۱۵ هزار و ۳۲۹ دُز واکسن از این تعداد نوبت اول، ۳۲۰ هزار و ۶۵۰ دُز نوبت دوم و ۳۵ هزار و ۷۷۵ دُز واکسن نوبت سوم و یادآور بوده است.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: در حال حاضر که تمام شهرهای استان آبی هستند بهترین فرصت برای تزریق واکسن بوده زیرا ممکن است در زمان اوج گیری مجدد کرونا برخی افراد از آلودگی خود بی خبر باشند.

وی با بیان اینکه کرونا به همان میزان که برای بزرگسالان خطرناک است برای کودکان و نوجوانان هم خطرآفرین است، افزود: از والدین انتظار داریم تا فرصت باقی است نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

احمدی بلوطکی با اشاره به اینکه واکسیناسیون در کاهش بستری و مرگ موثر است، گفت: در افرادی که واکسن تزریق کرده اند موارد فوت ناشی از کرونا به ندرت اتفاق می افتد مگر اینکه فرد بیماری زمینه‌ای داشته باشد.

وی افزود: درصد پوشش روزانه واکسیناسیون نوبت اول و دوم در غرب اهواز به ترتیب ۰.۱ و ۰.۳ است که امیدواریم با مراجعه به موقع مردم این میزان افزایش یابد.

اکنون همه شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.