تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
7

نیم‌نگاهی به حریفان فولاد در آسیا؛ از الغرافه استراماچونی تا آهال ناشناخته!

  • کد خبر : 8867
  • 07 اسفند 1400 - 11:58
نیم‌نگاهی به حریفان فولاد در آسیا؛ از الغرافه استراماچونی تا آهال ناشناخته!
امیدجنوب- تیم فوتبال فولاد ایران که فصل گذشته با هدایت جواد نکونام کاپیتان اسبق تیم‌ملی در جام حذفی به قهرمانی رسید، برای دومین سال پیاپی در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کند.

تیم فوتبال فولاد سال گذشته با هدایت جواد نکونام کاپیتان اسبق تیم‌ملی، در جام حذفی با شکست استقلال تهران و قهرمانی در این رقابت‌ها توانست برای دومین سال پیاپی جواز حضور در فصل ۲۰۲۲ جام قهرمانان آسیا ( ای سی ال ) را به دست آورد. نماینده ایران در یک گروه نسبتا سخت با تیم‌های سرشناس و صاحب سبکی چون الاهلی امارات و الغرافه قطر بازی هم‌گروه شده است و مثل فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا پا به میدانی در کلاس جهانی می‌گذارد.   


به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، فولاد که فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در گروه مرگ، عملکردی خوب از خود به جا گذاشت، امسال نیز با جذب چند بازیکن با کیفیت در نقل و انتقالات زمستانه خود را تا حدودی آماده حضور در میدان آسیایی کرده است تا در دومین فصل پیاپی با نکو و با استفاده از تجربه سال قبل نمایشی به مراتب بهتر و با کیفیت‌تر از خود در آسیا نشان  دهد.

الغرافه با مربی نام آشنا

 فولادی‌ها در گروه C از ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ و در اولین دیدار خود باید به نبرد الغرافه قطر به سرمربیگیری آندرآ استراماچونی ۴۶ سال ایتالیایی، سرمربی نام‌آشنا برای ایرانی‌ها بروند. سعید عزت الهی هافبک تیم‌ملی کشورمان نیز به تازه گی به تیم الغزافه اضافه شده و احتمالا مقابل نکو و شاگردانش پا به میدان خواهد گذاشت. تیم الغرافه قطر در لیگ ستارگان قطر توانسته از ۲۰ بازی انجام شده به ۹ برد و ۸ باخت دست پیدا کرده و ۳۵ گل زده و ۳۴ گل دریافت کرده است. این تیم قطری با تفاضل گل مثبت یک و کسب ۳۰ امتیاز اکنون در رده چهارم جدول این مسابقات قرار دارد.

شباب‌الاهلی، از ثروتمندترین باشگاه‌های امارات

در ادامه این رقابت‌ها فولاد ۲۱ فروردین نیز به مصاف دیگر حریف خود یعنی شباب الاهلی خواهد رفت، تیم فوتبالی که عضوی از ثروتمندترین باشگاه کشور امارات است. هدایت این تیم که قایدی و نوالهی را در ترکیب خود دارد بر عهده مهدی علی ۵۶ ساله اماراتی است. الاهلی امارات در لیگ خلیج فارس امارت از ۱۶ بازی انجام شده توانسته ۸ پیروزی، ۶ مساوی و ۲ باخت را در کارنامه خود ثبت کند. این تیم ۲۲ گل زده و ۱۶ گل هم دریافت کرده است و با تفاضل گل مثبت ۶ و مجموع ۳۰ امتیاز در رده سوم لیگ امارات، پایین‌تر از الوحده و العین حضور دارد.

آهال، تیمی ناشناخته

فولاد مردان اما در آخرین دیدار از دور رفت این بازی‌ها باید به مصاف تیمی ناشناخته از کشور ترکمنستان بروند. آهال یا آخال ترکمنستان با کسب نایب‌قهرمانی در فوتبال کشور ترکمنستان توانسته جواز حضور را در لیگ قهرمانان آسیا رااز آن خود کند. این تیم سابقه حضور در این رقابت‌ها را در کارنامه خود دارد و در سال ۲۰۱۵ توانست یک بار بلیت سفر به ای سی ال را در دستان خود داشته باشند اما روی کاغذ تقریبا حریف دست و پا بسته‌ای برای تیم‌های پر افتخار و سرشناس گروه C خواهد بود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.