تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
5

نیشکر فارابی واحد برتر تحقیق و توسعه کشور شد

  • کد خبر : 6364
  • 24 آذر 1400 - 12:12
نیشکر فارابی واحد برتر تحقیق و توسعه کشور شد
امید جنوب - کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی در دهمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت، عنوان واحد برتر تحقیق و توسعه کشور را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، شرکت نیشکر فارابی در کنار تولید شکر سفید، بزرگترین تولیدکننده شکر دارویی در خاورمیانه است و نقش مهمی در تامین نیاز شرکت‌های دارویی دارد. شکر دارویی تولیدی این شرکت به عنوان اولین محصول برتر تحقیق و توسعه کشور شناخته شده است.

افزایش بهره‌وری و عملکرد با پژوهش‌محوری

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی کسب عنوان واحد برتر تحقیق و توسعه کشور را حاصل تلاش‌های مستمر و پژوهش‌های علمی همکاران عنوان کرد و افزود: تولید محصولی که به همراه تحقیق و پژوهش باشد، بهره‌وری و عملکرد بیشتری خواهد داشت.

تورج بهادری افزایش ۲۱ درصدی ظرفیت تولید شکر سفید این شرکت را از نتایج حرکت بر مدار پژوهش دانست و افزود: تلاش و همتی که پشتوانه علمی و تحقیقی داشته باشد منجر به افزایش تولید و رقم زدن رکوردهای متعدد می‌شود و در این زمینه نیز نیشکر فارابی توانست از ظرفیت اسمی خود فراتر رود.

وی با اشاره به همکاری نیشکر فارابی با شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل چالش‌های موجود، بیان داشت که اولین تور استارت‌آپی صنعت نیشکر با همکاری موسسه تحقیقات، دانشگاه شهید چمران اهواز و دفتر تحقیق و توسعه با هدف افزایش بهره‌وری و تحقق شعار رونق تولید در این شرکت برگزار شد و نتایج خوبی نیز در سه حوزه صنعت، کشاورزی و ستادی به دنبال داشت.

تشکیل کارگروه‌های پژوهشی در سه حوزه صنعت، کشاورزی و ستادی

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی پژوهش در حوزه بهره‌وری آب را از دیگر اقدامات این شرکت در امر تحقیق و پژوهش دانست و افزود: با توجه به خشکسالی و ضرورت افزایش بهره‌وری آب، طرح آزمایشی آبیاری تحت فشار با استفاده از لوله‌های قطره چکان با همکاری موسسه تحقیقات نیشکر در این شرکت در سطح ۲۲ هکتار اجرایی شد.

بهادری در ادامه گازسوز کردن کامل بویلرهای کارخانه شکر را اقدامی دیگر در راستای امر مهم پژوهش برشمرد و عنوان کرد که با توجه به تخصص و تجربه همکاران، این توانایی برای گازسوز کردن کامل بویلرهای کارخانه‌های شکر واحدهای نیشکری وجود دارد.

وی در پایان از تشکیل کارگروه‌های پژوهشی در سه حوزه صنعت، کشاورزی و ستادی خبر داد و اظهار داشت که خلاقیت، نوآوری و پژوهش در نیشکر فارابی جایگاه ویژه‌ای دارد و در حوزه صنایع پایین دستی اقدامات جدی صورت گرفته است.

دهمین جشنواره پژوهش و فناوری و هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری حوزه صمت به صورت ویدئو کنفرانس دوشنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۰ با هدف معرفی طرح پژوهشی صنعتی، معدنی و تجاری و پژوهشگر برتر برگزار شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6364

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.