تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
11

نمایشگاه بین‌المللی اهواز برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌سازی شد

  • کد خبر : 9498
  • 03 فروردین 1401 - 12:01
نمایشگاه بین‌المللی اهواز برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌سازی شد
فرماندار اهواز با اشاره به آماده‌سازی ۲۱ امید جنوب، مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی، گفت: نمایشگاه بین‌المللی برای اسکان مسافران نوروزی در اهواز آماده‌سازی و بهره‌برداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا، مسعود فلاحی با اشاره به تشکیل ستاد نوروزی شهرستان اهواز با همکاری دستگاه‌های عضو این ستاد، اظهار داشت: ورود مسافران به اهواز از اواخر اسفند آغاز شده و ۲۱ مدرسه و پارک لاله برای اسکان آنها پیش بینی شده بود.

وی افزود: ستادهای اسکان مسافران نوروزی در چهار ناحیه آموزش و پرورش اهواز فعال و در حال استقبال از مهمانان هستند، اما بازدیدهای میدانی نشان داد که مردم تمایل بیشتری به استفاده از فضاهای باز دارند به همین دلیل نمایشگاه بین‌المللی برای اسکان آنها آماده‌سازی و دیشب به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: ۲۱ مدرسه شامل ۶۷۱ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده بود اما تاکنون حدود یک چهارم این ظرفیت شامل ۱۵۸ کلاس درس استفاده شده و مسافران تمایل داشتند در فضاهای باز مستقر شوند.

وی ادامه داد: پارک لاله برای اسکان از لحاظ امنیتی و رفاهی مهیا شده بود اما با توجه به مراجعه شهروندان اهوازی برای استفاده از پارک و ازدحام جمعیت، نمایشگاه بین‌المللی برای استقرار مسافران برنامه ریزی شد.

به گفته وی، با توجه به پروتکل‌های بهداشتی، مسافران باید خودشان چادر برای اسکان داشته باشند و تا ۴۰ درصد ظرفیت نمایشگاه برای اسکان مسافران اختصاص می‌یابد که بیش از یک هزار و ۵۰۰ چادر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی از نظر رفاهی و امنیتی آماده شده و امکاناتی همچون فوریت‌های پزشکی، آتش نشانی، مرکز واکسیناسیون، فروشگاه و عابر بانک دارد.

بر اساس این گزارش، شیوع بیماری کرونا، سفرهای نوروزی را برای ۲ سال متوالی لغو کرد و امسال بعد از این مدت ستاد ملی کرونا مجوز سفرها و راه‌اندازی ستادهای اسکان را صادر کرد.

خلیلیان استاندار خوزستان پیش از این از افزایش ۹۵ درصدی مسافران نوروزی خبر داده و گفته بود: از ۲۵ اسفند گذشته تا کنون ۴۵۵ هزار نفر مسافر در قالب راهیان نور و گردشگر وارد خوزستان شده اند که تمهیدات لازم برای اسکان آنها از قبل برنامه ریزی شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9498

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.