تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4
شهردار اهواز در نشست با نخبگان، روحانیت و معتمدین منطقه ۲:

می توانیم با جذب سرمایه گذار نسبت به توسعه شهری اقدام کنیم

  • کد خبر : 12965
  • 10 مرداد 1401 - 23:22
می توانیم با جذب سرمایه گذار نسبت به توسعه شهری اقدام کنیم
امید جنوب -امینی گفت: در اهواز هزینه های جاری ۹۰ درصد و هزینه های عمرانی ۱۰ درصد بودجه را تشکیل می دهند در حالی که در سایر کلانشهرها این نسبت برعکس است و این در حالی است که پرداخت حقوق ماهیانه نسبت به سال گذشته از ۱۲۰ میلیاردتومان در ماه به نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز رضا امینی، بعد از ظهر امروز_ دوشنبه دهم مردادماه_ در نشست با نخبگان، روحانیت و معتمدین محلات منطقه دو شهرداری اهواز اظهار کرد: از سال ۱۳۶۲ و در دوران جنگ تحمیلی بر اساس مصوبه ای که صورت گرفت شهرداری ها موظف شدند که بودجه خود را تامین کنند و با وجود اینکه از آن زمان تاکنون وظایف زیادی به مجموعه وظایف شهرداری اضافه شد هیچگونه بودجه ی دولتی به این ارگان اختصاص نیافته است و تنها از طریق قانون جامع حمل و نقل و بافت های فرسوده برخی هزینه ها از طریق دولت به شهرداری پرداخت می شود.

وی افزود: در اهواز هزینه های جاری ۹۰ درصد و هزینه های عمرانی ۱۰ درصد بودجه را تشکیل می دهند در حالی که در سایر کلانشهرها این نسبت برعکس است و این در حالی است که پرداخت حقوق ماهیانه نسبت به سال گذشته از ۱۲۰ میلیاردتومان در ماه به نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار اهواز ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند شهرداران گذشته ادامه داد: برخی از مشکلات نیز به عملکرد گذشته مربوط می شود به طور مثال ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی خریداری شد اما به علت اینکه مناسب شرایط آب وهوایی اهواز نبودند با کمتر از یک ماه کارکرد به پارکینگ منتقل شدند، این در حالی است که در همان زمان این امکان وجود داشت که اتوبوس های یک شهر دیگر فروخته و اتوبوس های جدید جایگزین شوند.

وی تصریح کرد: قطارشهری که باید مطالبه اول شهروندان اهوازی باشد پس از چندین سال با وجود اینکه در کلانشهرهایی که همزمان با اهواز این پروژه فعال شد و خط اول آن به بهره برداری رسیده است، در اهواز تنها ۲۸ درصد پیشرفت داشته و بر اساس محاسبات برای تکمیل آن نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز است. این درحالی است که بودجه شهرداری شش هزار و پانصد میلیارد تومان تصویب شده است.

امینی با اشاره به برخی مشکلات اهواز، اضافه کرد: در سال ۸۶ برای آزاد سازی خیابان نهج البلاغه ۷ میلیارد تومان از یک بانک بحرینی وام دریافت شد و با وجود اینکه نزدیک به نیمی از این وام هنوز به شهرداری اهواز پرداخت نشده است به علت عدم پرداخت و جریمه شدن به ۴۸۰ میلیارد تومان افرایش پیدا کرده و منجر به مسدودی حساب های بانکی شهرداری شده است، خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته و بخشش ۱۱۰ میلیارد تومانی جریمه این وام و با پرداخت بخشی از آن امیدوار هستیم هرچه سریعتر با پرداحت تمام بدهی شهرداری پرداخت راه برای دریافت اوراق مشارکت قطار شهری تسهیل شود.

وی صدرر پروانه ساخت را یکی از مهمترین منابع درآمدی شهرداری دانست و گفت: در حالی که هزینه تمام شده صدور پروانه در سایر کلانشهرها ۵ تا ۷ درصد هزینه ساختمان است در اهواز این میزان به نیم درصد می رسد و درعوض برخی وظایف شهرداری مانند اصلاح پیاده رو درب منازل بر عهده شهروندان قرار گرفته که این خود موجب عدم توازن در برخی معابر شده است.

شهردار اهواز تصریح کرد: در میان ۸ کلانشهر کشور، اهواز از لحاظ جمعیت رتبه هشتم و از لحاظ وسعت رتبه سوم را دارد این تفاوت رتبه نشان دهنده توسعه نامتوازن شهر است.

وی توضیح داد: بر اساس قانون هر کسی که با تخریب ساختمان یا بنا تولید نخاله می کند موظف به انتقال آنها در مکانی که توسط شهرداری مشخص شده، است اما در اهواز این اعتقاد وجود دارد که شهرداری باید اینکار را انجام دهد. علاوه بر این زباله هایی که باید راس ساعت مقرر درب منزل گذاشته شوند، با وجود سطل های زباله که منسوخ شده اند در هر ساعت شبانه روز شهروندان زباله خود را بیرون می گذارند.

وی تاکید کرد: یکی از سرمایه های اهواز و شهرداری. زمین های زیادی است که وجود دارد در حالی که چنین شرایطی در سایر شهرها وجود ندارد، می توانیم با معرفی ظرفیت های موجود و با جذب سرمایه گذار نسبت به توسعه شهری اقدام کنیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=12965

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.