تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
4

موج بارندگی خوزستان را فرا گرفت

  • کد خبر : 6980
  • 08 دی 1400 - 10:34
موج بارندگی خوزستان را فرا گرفت
امید جنوب - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی جدید از شامگاه سه شنبه در بسیاری از نقاط استان خوزستان فعال شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، محمد سبزه زاری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: بارش باران از شب گذشته در رامهرمز، هندیجان، آغاجاری ،ماهشهر، امیدیه، بهبهان، آبادان و خرمشهر آغاز شده و از صبح امروز در دزفول، گتوند و اهواز تداوم پیدا کرد.

وی با بیان اینکه موج اول بارندگی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیشتر مناطق جنوب، جنوب شرق و شرق خوزستان را در بر می گیرد اظهار داشت:در حوضه های مارون و کارون بارش‌های خوبی پیش‌بینی می‌شود.

سبزه زاری ادامه داد: موج اول بارندگی روزهای جمعه و شنبه فروکش کرده و موج دوم به صورت فراگیر از شنبه شب در استان خوزستان فعال خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: با فعالیت موج دوم احتمال بارندگی در حوضه دز نیز وجود دارد اما نقاط جنوبی و شرقی هسته ‌های بارش هستند.

وی تاکید کرد: بارندگی تا سه شنبه هفت آینده ادامه دارد و با توجه به وضعیت هر شهر احتمال آبگرفتگی وجود دارد.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به ورود سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

بر اساس این اطلاعیه از اواسط روز چهارشنبه هفته جاری تا اواخر وقت سه‌شنبه هفته آینده ۱۴ دی، ورود و استقرار سامانه بارشی، موجب رگبار، رعد و برق، و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف و تندباد لحظه‌ای، سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر شهری در مناطق شرقی، شمال شرقی ، جنوبی ، جنوب شرقی و بخش‌هایی از مرکز استان به ویژه ارتفاعات خواهد شد.

سامانه بارشی هفته گذشته بیشتر نقاط خوزستان را فرا گرفت و بیشترین میزان بارش در ایستگاه باران سنجی پل تنگ (مرز خوزستان و لرستان) با ۲۱۰.۵ میلیمتر ثبت شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6980

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.