تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
6

مشکل تنش آبی ۳۷ روستای هویزه برطرف شد

  • کد خبر : 1430
  • 19 مرداد 1400 - 16:06
مشکل تنش آبی ۳۷ روستای هویزه برطرف شد
امید جنوب - فرماندار هویزه با بیان اینکه مشکل تنش آبی ۳۷ روستای این شهرستان برطرف شده است گفت:پس از رهاسازی آب از سد کرخه ، رودخانه نیسان از نظر حجم آب به وضعیت پایداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، حبیب عفری مفرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی امام علی (ع) در هفته گذشته افزود: با افتتاح این طرح آبرسانی جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر ساکن در ۳۷ روستای شهرستان هویزه از آب آشامیدنی بهره مند شدند.

با بهره برداری از طرح آبرسانی امام علی (ع) آب مورد نیاز روستاهای ۲ شهرستان هویزه و دشت آزادگان به صورت مستقیم از پروژه آبرسانی غدیر تامین می شود.

فرماندار هویزه در ادامه افزود: خط آبرسانی به روستای جفیر این شهرستان نیز از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دست اجرا است و پیش بینی شده این طرح تا هفته دولت امسال به بهره برداری برسد. با بهره برداری از این خط لوله مشکل تنش آبی تمام روستاهای شهرستان هویزه به طور کامل رفع خواهد شد.

وی به مشکلات کشاورزان و احشام این شهرستان در زمان بی آبی رودخانه نیسان اشاره کرد و گفت: به علت نبود آب کافی ،کشت تابستانه در زمان مناسب در این شهرستان انجام نشد اما با افزایش دبی رودخانه نیسان و در صورت ادامه این روند کشاورزان منطقه می توانند کشت محصولات پاییزه را انجام دهند.

عفری مفرد همچنین گفت: با افزایش حجم آب رودخانه نیسان مشکل تامین آب دامداران شهرستان هویزه نیز برطرف شد.

شهرستان هویزه در غرب خوزستان آب مورد نیاز خود را از سد کرخه دریافت می‌کند که طبق اعلام سازمان آب و برق خوزستان میزان آورد آب سد کرخه نسبت به یک دوره گذشته خود ۴۵ درصد کاهش یافته است.

تابستان امسال بیشتر مناطق خوزستان به ویژه مناطق جنوبی و غربی این استان با مشکل تنش آبی روبه رو هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1430

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.