تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
6

مشروح سخنان استاندار خوزستان در گفتگوی زنده تلوزیونی

  • کد خبر : 2523
  • 12 شهریور 1400 - 15:02
مشروح سخنان استاندار خوزستان در گفتگوی زنده تلوزیونی
امید جنوب - استاندار خوزستان در گفتگوی زنده تلوزیونی به تشریح دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به استان و اقدامات صورت گرفته پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از پرتال اطلاع رسانی استانداری خوزستان ؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان شامگاه پنجشنبه در گفتگوی زنده تلوزیونی به تشریح دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به استان و اقدامات صورت گرفته پرداخت.

مشروح سخنان استاندار خوزستان در این برنامه تلوزیونی در پی می آید:

مدیران هم در بخش خصوصی هم در بخش دولتی و عمومی باید روحیه جهادی، مردمی، سالم و در شان استان داشته باشند که خیلی مدیران دارای این ویژگی‌ها هستند و البته برخی مدیران هم فاقد این مشخصات هستند.

وضعیت فاضلاب، آب شرب در روستاها و برخی شهرستان ها، مشکلات روانآب ها و سیل ها از مشکلات عمده خوزستان هستند. زیرساخت جاده ای و ریلی و حمل و نقل هم در شان استان نیست.

استان خوزستان با توجه به فعالیت های صنعتی، نفتی، تردد زائران و مسافران وجهه ملی دارد.

در ساختار استانداری بیش از ۱۷۰ مامور مشغول بودند که برخی از آنها شرایط قانونی ماموریت را نداشتند.

باب نادرستی در استان به نام ترک تشریفات وجود داشت که تبعات زیادی دارد و فقط باید در مواقع ضروری و فوری انجام شود.

خیلی موضوعات نیازی به طرح در شورای تامین ندارند اما این مساله چندان مورد توجه نبود.

هر مدیری باید مبتنی بر تخصص خود مسوولیت بگیرد و افراد در جای صحیح خود گمارده شوند.

دو مشکل تحریم ها و کرونا معضلات عمده کشور هستند که خوزستان نیز از این دو موضوع متاثر بوده است در عین حال در مقاطع مختلف همچون ریزگردها، سیل و تنش آبی اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافته است.

طرح های خوبی در استان همچون طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اجرا شد و حدود ۳۰۰ هزار هکتار از آن اجرا شد گرچه برخی مشکلات و عدم رعایت توازن منطقه ای در اجرای آن بود و نیاز به حرکت قوی تری برای ادامه اجرای این طرح داریم.

در خسارات سیل ۹۸ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان که ۳۵ درصد خسارات بود تامین نشد که با پیگیری این اعتبارات را جذب کردیم و به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد.

۱۱۵۰ میلیارد تومان برای تنش آبی اخیر صد درصد تخصیص گرفتیم و رقم قابل ملاحظه ای هم در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان اختصاص یافت.

مدیران پروازی در استان عمدتا در پتروشیمی ها و شرکت های خصوصی مشغول هستند.

خیلی مدیران استان مخلصانه و جهادی در حال کار کردن هستند و نباید به طور کلی تلاش همه مدیران استان را تخطئه نماییم و زیر سوال ببریم.

سفر اخیر رئیس جمهوری به خوزستان کاملا سرزده بود و ابتدا در جریان وضعیت آب و فاضلاب قرار گرفتند و سپس به صورت کاملا سرزده از بیمارستان رازی بازدید داشتیم و بعد پروژه آبرسانی جفیر را که با مشارکت سپاه و آب و فاضلاب انجام شده بود افتتاح نمودیم.

در ادامه سفر رئیس جمهوری به خوزستان در مرکز استان نشست شورای اداری برگزار شد که مسائل روز و همچنین موضوعات کلیدی و ریشه ای استان مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن از منطقه حصیرآباد که دارای پهنه های مخاطره آمیز و رانشی است بازدید نمودیم.

قرار است پروژه ۱۶۸۰ واحدی مسکن برای ۴ پهنه در معرض خطر اهواز ساخته شود. البته حدود ۹۰ واحد هستند که در معرض خطر جدی هستند ک امروز تصمیم گرفتیم تعدادی منازل اجازه نماییم تا این ۹۰ خانوار تا قبل از فصل بارندگی جا به جا شوند.

در سفر ریاست جمهوری برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری قرار شد جلسه ای در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور با حضور وزیران و مدیران مربوطه تشکیل شود و تجهیز منابع شود و سرعت بیشتری به طرح داده شود.

همچنین وزیر نیرو پیشنهاد داد با اختصاص اعتبار هزار میلیارد تومان طرح آبرسانی غدیر را از طریق طرح میانبر ظرف ۸ ماه اجرا نماید که با این پیشنهاد موافقت شد. در ارتباط با سیستم فاضلاب و روانآب ها نیز تصمیمات خوبی گرفته شد.

در ارتباط با قیمت خرما پیشنهاد دادیم به وزیر جهاد کشاورزی و مصوبه خوبی به ما رسید و قرار شد ۹ هزار تن خرید تضمینی انجام شود.

در تنش آبی هم اعتبار خوبی مصوب گرفتیم و خسارات دام ها را به مقدار قابل توجهی پرداخت نمودیم.

برای سد مارد و سد چوئبده ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص صد درصد گرفتیم.

با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توافق کردیم ۱۰۰ میلیارد تومان برای تنش آبی استان و شش میلیارد تومان هم برای پرداخت خسارت دام‌ها کمک کند. همچنین ۱۵۰ تانکر برای آبرسانی در دوره تنش آبی اجاره کردیم.

کارهای خوبی برای رفع تنش آبی انجام شده است و برخی از طرح ها در این زمینه را افتتاح نموده ایم که از جمله در هویزه ۴۴ روستا را آبرسانی کردیم و شبکه آب حمیدیه را اصلاح نمودیم و ارتقا دادیم.

بیش از ۷۰۰ روستای دچار تنش آبی داشتیم و ظرف سه ماه اخیر مشکلات ۱۲۰ روستا رفع شده است.

در ارتباط با کرونا ما وضعیت خوبی نداریم و این شرایط در همه دنیا وجود دارد. شرایط امروز ما مطلوب نیست و آمار فوتی ما روزانه به سطح بالای ۶۰ نفر رسیده است.

کادر بهداشت و درمان سربازان خط مقدم ما هستند و تحت هیچ شرایطی نباید روحیه آنها تضعیف شود و وقتی من از تلاش های آنها قدردانی و دفاع میکنم به منزله این نیست که صد در صد کارها به نحو مطلوب و بدون مشکل انجام میشود اما موظفیم از تلاش های شبانه روزی مدافعین سلامت قدردانی نماییم.

برای واکسیناسیون ظرفیت تزریق روزانه ۴۰ هزار دوز را داریم و از هفته آینده به میزان قابل توجهی محموله واکسن به استان خواهد رسید.

اگر هر قدر هم ظرفیت بهداشت و درمان را افزایش دهیم اما مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند باز هم دچار مشکل خواهیم بود. هم اکنون ۵۸ درصد نرخ ابتلا در اثر مراودات خانوادگی و فامیلی است. استفاده از ماسک به ۴۸ درصد رسیده که بسیار پایین است و از مردم عزیز خواهش می کنم پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت نمایند.

۵ شرکت پتروپالایش را در شورای برنامه ریزی استان به تصویب نهایی رساندیم که هر کدام هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و تعداد زیادی شغل غیر مستقیم ایجاد میکند و امیدواریم به سرعت شروع شوند.

تا لحظه ای که در مسئولیت باشم با همه وجود برای رفع و کاهش مشکلات مردم استان تلاش خواهم نمود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2523

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.