تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
31

مشارکت شهرداری اهواز در ساخت باغ موزه دفاع مقدس

  • کد خبر : 960
  • 14 مرداد 1400 - 11:49
مشارکت شهرداری اهواز در ساخت باغ موزه دفاع مقدس
امید جنوب - جلسه انعقاد تفاهم نامه ی شهرداری اهواز با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با حضور شهردار اهواز و سرتیپ دوم پاسدار حاجتی.برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، در این جلسه شهردار اهواز گفت: به منظور حفاظت و بهره برداری از آثار و ارزشهای دفاع مقدس و ثبت حماسه های جاودانه و جلو گیری از فراموشی میراث گرانبهای شهدا و ایثار گران، باغ موزه ی دفاع مقدس احداث می شود.

ابراهیم نوشادی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را تبیین و تدوین نقش شهرداری اهواز در دوران دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: ثبت و تدوین مبانی علمی،فرهنگی و حماسی دفاع مقدس به منظور ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار،جهاد،شهادت،و انتقال آن به نسل آینده، تبیین زوایای آشکار و پنهان نقش شهرداری در دفاع مقدس،. الگو پذیری از تدبیر ، خلاقیت و ابتکار مدیران و کارکنان شهرداری اهوازدر دوران دفاع مقدس است.

وی همچنین جلوگیری از نابودی اسناد و تحریف تاریخ و میراث گرانبهای دفاع مقدس و جمع آوری، ثبت و بهره‌برداری از اسناد و مدارک دفاع مقدس را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه برشمرد.

در این جسله سرتیپ دوم پاسدار میرعبدالرضا مراد حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز به موضوعات این تفاهم نامه اشاره و تصریح کرد: مشارکت در تکمیل و تجهیز باغ موزه دفاع مقدس مرکز استان، مشارکت در ساخت و بهره‌برداری از یادمانهای شهدای گمنام، بوستان ها و پارکهای کلانشهر اهواز را از موضوعات این تفاهم نامه است.

وی به دیگر موضوعات این تفاهم نامه اشاره کرد وادامه داد: مشارکت در زمینه ی حفظ و نگهداری آثارفیزیکی دفاع مقدس از جمله المانها و طراحی هویت بخشی و ایجاد مبلمان شهری با استفاده از مفاهیم دفاع مقدس در سطح کلانشهر اهواز به عنوان پایتخت دفاع مقدس و مشارکت در چاپ ونشر اسنادمدارک و آلبوم عکس کتب نقش شهرداری اهواز در دفاع مقدس نیز در این تفاهم نامه آمده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=960

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.