تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
7
فرمانده سپاه ولیعصر (عج):

مساجد و پایگاه‌های بسیج به عنوان زیرساخت حرکت انقلاب باید تقویت شوند

  • کد خبر : 6113
  • 20 آذر 1400 - 12:18
مساجد و پایگاه‌های بسیج به عنوان زیرساخت حرکت انقلاب باید تقویت شوند
امید جنوب - فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه نباید بگذاریم آنچه باعث قوام حرکت انقلاب اسلامی است فراموش شود گفت: یکی از زیرساخت‌های مناسب برای تحکیم حرکت‌های انقلابی، پایگاه‌های بسیج مردمی و مساجد می باشند که باید تقویت شوند.

به گزارش امید جنوب ، سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور جمعه شب در آیین بهره برداری از ساختمان جدید پایگاه مقاومت بسیج علم‌الهدی در اهواز اظهار داشت: در دوران پس از انقلاب و بخصوص دفاع مقدس نقش پایگاه های مقاومت برای ترویج معارف دینی و انقلابی نقش برجسته ای بود.

وی افزود: ترویج معارف دین و میدان‌داری صحنه‌های انقلاب اسلامی نیز از دیگر نقش‌های برجسته پایگاه های مقاومت و مساجد در دوران‌های مختلف است.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: از روزهای ابتدایی که پایگاه مقاومت شهید علم الهدی در این مسجد تاسیس شد، اولویت اول این پایگاه با رویکرد تفکر دینی و خدمت بی‌منت به مردم بود.

وی یادآور شد: تقویت تفکر و مکتب شیعه می تواند در حوزه حکمرانی برای نقش آفرینی مردم در عرصه‌های مختلف موثر باشد. 

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: در حکمرانی با رویکرد حاکمیت شیعه و ولایت فقیه می‌توان در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، دفاعی و امنیتی مردم را وارد میدان کرد.

وی اظهار داشت: مردم در دوران دفاع مقدس و سایر صحنه‌های انقلابی به صورت داوطلبانه و با علاقه وارد میدان جنگ سخت شدند و نقش آفرینی کردند و اکنون نیز با حضور در بسیج بازهم نقش برجسته ای در خدمت رسانی به جامعه دارند که در جریان سیل سال ۹۸ و مقابله با ویروس کرونا این نقش برجسته مشاهده شد.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: شهدای مساجد و محلات نیز مانند نظامیان آموزش دیده برای این مرز و بوم ایثارگری کردند که یکی از آن‌ها شهید والامقام حسین علم‌الهدی بود.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: انقلاب اسلامی باتوجه به روندی که طی می‌کند، باید بیش از گذشته به سمت تمدن‌سازی برود چرا که در دوران مختلف در کشورهای اسلامی این اتفاق رقم خورده است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا جمهوری اسلامی به عنوان تنها محور تمدن اسلامی معرفی شود که این امر از مساجد و محلات آغاز می شود.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: پایگاه‌های مقاومت باید در تراز انقلاب، نقش آفرین و فعالیت محور باشند. پایگاه‌های بسیج با تشکیل گروه‌های جهادی و حلقه های صالحین می‌توانند حوزه تربیتی را به دانشگاه و مدارس منتقل کنند.

وی گفت: در حال حاضر تا اندازه‌ای کمبود تربیتی در مدارس و دانشگاه‌ها وجود دارد و بیشتر تمرکز این مراکز روی بحث آموزش است که پایگاه‌های بسیج  می توانند حلقه وصل اقدامات تربیتی بین پایگاه و دانشگاه و مدارس باشند.

افزایش شناخت مردم از سیره شهدا ضرورت جامعه است

مدرس حوزه‌های علمیه و استاد دانشگاه‌های خوزستان نیز با بیان اینکه انقلاب خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارایه کرده است، گفت: شناسایی و شناخت سیره شهدا از ضرورت های جامعه اسلامی است و الگوبرداری از زندگی و رفتار شهدا یکی از راه‌های موثر برای برون‌رفت ما از مشکلات است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده افزود: بازسازی مسجد مرعشی از سال‌های گذشته آغاز و اکنون به لطف خیران و تلاش بسیجیان جهادگر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: شهید علم الهدی‌ شخصیتی بی نظیر داشت و در امر خودسازی فردی موفق بود و هیچگاه نمی توانست فردی عادی و خنثی باشد.

مدرس حوزه‌های علمیه خوزستان ادامه داد: شهید علم‌الهدی پس از عملیات هویزه به عنوان فرمانده سپاه هویزه در مهمانسرای استانداری خوزستان در حضور رهبر معظم انقلاب در جلسه ای حاضر شد و توضیحاتی درباره عملیات‌های احتمالی مطرح کرد که در آن دوران نقش موثری در پیروی رزمندگان اسلام در عملیات ها ایفا کرد.

وی تصریح کرد: این شهید والامقام مطالعات گسترده ای در زمینه‌های مختلف داشت و همین امر وی را به فردی خاص و فرمانده‌ای برجسته تبدیل کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: مظلومیت شهدای اوایل و اواخر جنگ تحمیلی، بارز بود ؛ شهید علم‌الهدی هیچگاه به دنبال تشریفات نبود و در نهایت با مظلومیت شهید شد.
مدرس حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: اکنون در مراکز شهرستان اهواز در زمینه اقدامات تربیتی ضعف‌های وجود دارد که باید تقویت شود.

وی همچنین به جایگاه پرستاران و نقش آفرینی آن ها در جامعه اشاره کرد و گفت: جامعه پرستاران در دروان مقابله با ویروس کرونا خدمات ارزنده ای را مانند دوران دفاع مقدس ارایه دادند که شایسته تقدیر است.

بهره برداری از ساختمان مجهز پایگاه مقاومت شهید علم الهدی 

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید علم‌الهدی نیز گفت: این پایگاه بسیج از سال ۱۳۵۸ تاسیس شد و در دوران دفاع مقدس فعالیت‌های گسترده ای داشت اما پس از آن در دوره کوتاهی دچار رکود شد که با تلاش فرمانده آن زمان پایگاه و همچنین همت هیات امنای مسجد ، فعالیت آن مجدد آغاز شد.

حجت الاسلام علی عیدیان افزود: سال ۱۳۸۸ نیز توسعه بنای مسجد آغاز شد و حدود ۱۰ سال پایگاه شهید علم الهدی سرگردان بود اما با این وجود فعالیت‌های دینی، تربیتی و اقامه نماز هیچگاه مختل نشد.

وی بیان کرد: اکنون این پایگاه به قرارگاهی برای فعالیت های فرهنگی در سطح شهرستان اهواز تبدیل شده و امید است بتوانیم روز به روز شاهد تأثیرگذاری بیشتر فعالیت این مجموعه برای تحقق آرمان‌های شهدا ، نظام و همچنین تربیت نوجوانان و جوانان انقلابی باشیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6113

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.