تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
6
شهردار اهواز در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهر؛

مسائل مالی مهمترین مشکل پروژه های شهر

  • کد خبر : 4767
  • 09 آبان 1400 - 19:54
امید جنوب-شهردار اهواز گفت: مسائل مالی مهمترین مشکل پروژه های شهر است که با برنامه ریزی، تعامل و کاهش هزینه های جاری می توان این مشکلات را حل کرد.

به گزارش پایگاه خبر امید جنوب، رضا امینی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی اهواز اظهار کرد: رسیدگی به محدودیت‌هایی که مانع رشد و پیشرفت پروژه‌های شهر هستند در دستور کار بازدیدهای امروز قرار داشت، محدودیت‌های مالی که برای پروژه تقاطع شهید چمران ایجاد شده بود مانع از رشد و پیشرفت این پروژه شده که با تزریق مالی اولیه صورت گرفته، پیمانکار پروژه متعهد شد که کار را با سرعت بهتری راه اندازی کند.

وی افزود: با حل مشکلات به وجود آمده اعم از مشکلات نقدی و غیر نقدی، بنا شد تا نیروهای متخصص این پروژه‌ها که جابجا شده‌اند به کار خود بازگشته و با سرعت بیشتری کار خود را ادامه دهند.

شهردار اهواز تصریح کرد: روگذرهای ال ۳۰۰ و ال ۴۰۰ تقاطع شهید کجباف (چهارشیر) و رفع معارض‌هایی که به عنوان محدودیت‌های این پروژه هستند، با تزریق مالی در زمان کوتاه‌تری در دسترس شهروندان برای استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بیشتر کارها و زیرسازی‌ها در معابر ااثلی مناطق کیان آباد و کیان شهر انجام شده است و حتی دستگاه‌های خدماتی مثل شرکت توزیع برق، کار پایه گذاری برق را در این خیابان‌ها به اتمام رسانده‌اند و فقط در برخی نقاط به دلیل مشکلات نقدینگی و کمبود قیر، کار با وقفه مواجه شده است.

امینی ادامه داد: هزینه‌های جاری زیاد و مشکلات مالی، راه تنفس عمرانی شهر را محدود کرده است، اگر نتوانیم هزینه‌های جاری را منطقی کنیم و صحن عمرانی را از طریق اوراق مشارکت دولت برای پروژه‌ها یا تسهیلات بانکی که آن هم خود به دلیل عدم تعهد شهرداری در باز پرداخت آن به دولت و بانک‌ها در گذشته در حال حاضر دچار مشکل شده، ارتقا بدهیم شهرداری در یک محاصره مالی قرار می‌گیرد.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و تعامل می‌توان در تمام حوزه‌ها گام‌های مهمی برداشت و در این راه همکاری مردم در پاکیزه نگه داشتن شهر و آموزش فرهنگ‌های خوب شهروندی به یکدیگر، کمک خوبی به ایجاد انگیزه و روحیه مثبت در شهر می‌کند. با رشد و پیشرفت پروژه‌های اساسی شهر امیدواریم بخش زیادی از انرژی و زمان را با کمک معتمدین محلات و دلسوزان شهر، صرف حل معضلات این محله‌ها کرده تا بتوانیم شاهد تغییرات اساسی نیز در این محله‌ها باشیم.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: شهروندان با رعایت نظافت، در زیبا نگه داشتن شهر کمک کرده و در صورت مشاهده تخلفات شهری مثل تخلیه زباله و نخاله در اماکن غیرمجاز و محله‌های مسکونی مراتب را به شهرداری یا عوامل انتظامی اعلام کنند چرا که این مسائل یعنی جابجایی نخاله‌ها از مرکز شهر به نقاط دیگر و همچنین آلودگی شهر، هزینه‌های گزافی برای شهر دارد که می‌توان این هزینه‌ها را برای کارهای عمرانی شهر و توسعه و رشد آن صرف کرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4767

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.