تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6
عضو هیات رئیسه مجلس:

مسئولان خوزستان نباید مردم را در گرد و غبار، بلاتکلیف می‌گذاشتند

  • کد خبر : 10456
  • 06 اردیبهشت 1401 - 9:14
مسئولان خوزستان نباید مردم را در گرد و غبار، بلاتکلیف می‌گذاشتند
امید جنوب - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرد و غبار روز گذشته در استان خوزستان گفت: نمی‌شود دانش‌آموزان به مدرسه بروند یا فرد سالمندی در محل کار حاضر شود و سپس مردد بمانند که تعطیلی اعلام می‌شود یا خیر؛ این مساله نشان می‌دهد از ظرفیت خوزستان برای تصمیم‌گیری به موقع استفاده نکردیم.

مجتبی یوسفی با اشاره به وقوع گرد و غبار در خوزستان در روز دوشنبه و با بیان اینکه گله مردم بحق بوده است، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی زمانی که غلظت گرد و غبار از ۳۰۰۰ میکروگرم در مترمکعب بالاتر برود یا طبق اسناد بالادستی با رسیدن غلظت گرد و غبار به بیش از  ۲۰۰۰ میکروگرم در مترمکعب، باید تعطیلی اعلام شود. مسئولان خوزستان باید در کوتاه مدت حداقل این کار را انجام می‌دادند و مردم را از بلاتکلیفی در می‌آوردند.

به گزارش امید جنوب ، وی افزود: نمی‌شود دانش‌آموزان به مدرسه بروند یا فرد سالمندی در محل کار حاضر شود و سپس مردد بمانند که تعطیلی اعلام می‌شود یا خیر؛ این مساله نشان می‌دهد از ظرفیت خوزستان برای تصمیم‌گیری به موقع استفاده نکردیم.

یوسفی گفت: پیشنهاد می‌شود رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در کنار وزیر امور خارجه از دیپلماسی منطقه استفاده کند؛ باید اجلاسی با حضور کشورهای منطقه در خوزستان و اهواز که که مرکز این ریزگردها است برگزار و تبعات عدم توجه به موضوعات زیست محیطی در منطقه گوشزد و تصمیم عاجل گرفته شود.

وی افزود: مردم خواهان اقدام عملی هستند؛ مردم می‌گویند که وقتی گرد و غبار به تهران می‌رسد این موضوع مهم می‌شود و کسی نمی‌خواهد فکری به حال مردم استان خوزستان و غرب کشور کند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال پیگیری برداشت ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در دولت قبل هستیم تا گزارش‌ها در مورد اینکه این اعتبارات کجا هزینه شد، به مردم ارائه شود. اگر بحث تثبیت یا نهال‌کاری بوده چرا با وجود اختصاص ۵۰ درصد اعتبار، اتفاقی نیفتاد؟ 

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به خوزستان به منظور مدیریت ریزگردها گفت: انتظار می‌رود هم در بعد دیپلماسی منطقه‌ای و هم توجه به سلامت مردم اقدام عملی انجام شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10456

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.