تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
14
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهواز:

مراکز خرید اهواز استانداردهای ایمنی را ندارد

  • کد خبر : 4289
  • 22 مهر 1400 - 14:54
مراکز خرید اهواز استانداردهای ایمنی را ندارد
امید جنوب - رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: اکثر هتل‌ها و بیمارستان‌های اهواز فاقد استانداردهای ایمنی لازم هستند و هیچ تاییدیه‌ای از سازمان آتش‌نشانی دریافت نکرده‌اند.

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار امید جنوب اظهار کرد: همه مکان‌های عمومی و شهروندی باید دارای تاییدیه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی باشند، در بازدیدهای صورت گرفته تذکرات لازم به مجموعه‌هایی که نکات ایمنی را رعایت نکرده‌اند، داده شده است.

وی اضافه کرد: با این حال بیشتر هتل‌ها و بیمارستان‌های اهواز در شرایط ایمنی خوبی نیستند، استانداردهای ایمنی لازم را ندارند و هیچ تاییدیه ای از سازمان آتش‌نشانی دریافت نکرده‌اند. مراکز خرید (سیتی سنترها) نیز در همین شرایط قرار دارند و اگر حادثه‌ای رخ دهد دچار مشکل می‌شویم.‌

آموزش و پیشگیری اولویت سازمان آتش‌نشانی اهواز است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: با توجه به اینکه پیشگیری بسیار به صرفه تر از هزینه کرد جبران حوادث است در تلاش هستیم با آموزش‌های لازم از وقوع حوادث جلوگیری کنیم؛ بر همین اساس دو نوع آموزش شهروندی و کارمندی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

قنبری اضافه کرد: در زمینه آموزش شهروندی بیش از ۱۰ هزار بروشور آموزشی تهیه و توزیع شده است، همچنین تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش به امضا رسید که در آن همکاران سازمان آتش‌نشانی، با حضور در مدارس از شرایط ایمنی بازدید و آموزش‌های لازم در حوزه خدمات ایمنی را به دانش آموزان می‌دهند.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور در حوزه آموزش شهروندی یک کتاب مرجع آموزش نکات ایمنی برای سنین سه تا ۱۲ سال با عنوان “یاد بگیریم نسوزیم” ترجمه و رونمایی شد.

وی افزود: برای ارتقای سطح کیفی کارکنان حوزه عملیات، دوره آموزشی اطفای حریق، آوار برداری و کنترل استرس در بحران، از هفته جاری یک کلاس در هشت گام با حضور اساتید بین‌المللی آغاز می‌شود تا در شرایط بحرانی بهترین عملکرد را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4289

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.