تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
3

لزوم ورود دستگاه قضایی برای رفع معضل زباله‌گردها

  • کد خبر : 10474
  • 06 اردیبهشت 1401 - 19:29
لزوم ورود دستگاه قضایی برای رفع معضل زباله‌گردها
امید جنوب - عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه اهواز بیش از این کشش ناامنی‌ها را ندارد، گفت: دستگاه قضایی باید هرچه سریع‌تر در خصوص انبارهای غیرمجاز زباله تصمیم‌گیری کند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایمنا، احمد سراج اظهار کرد: حدود سه هزار زباله‌گرد و ۱۲۰ انبار ضایعاتی غیرمجاز در اهواز وجود دارد که این موارد خطرهای بهداشتی و امنیتی به دنبال خواهد داشت، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه تجهیزات شهری توسط انبارهای غیررسمی خریداری می‌شود، وجود دارد که به نوعی سرقت اموال عمومی را سرعت بخشیده است.

وی افزود: یکی از خطرهای جدی در حال حاضر سرقت تجهیزات برقی پارک‌ها، بناها و معابر شهری است که پس از اینکه اصلاح می‌شوند به صورت مداوم و در مدت کوتاهی مورد دستبرد قرار می‌گیرند و این موضوع خسارت‌های سنگینی را به اماکن عمومی وارد می‌کند و بازار سارقان و انبارهای غیررسمی را گرم کرده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: معتقدم که دستگاه قضائی با توجه به مطالبه شهروندان هرچه سریع‌تر باید یک تصمیم جدی در خصوص انبارهای غیررسمی زباله بگیرد و تکلیف این وضعیت را مشخص کند.

وی ادامه داد: کلان‌شهر اهواز بیش از این کشش ناملایمات‌در حوزه بهداشت و امنیت را از سوی انبارهای ضایعاتی غیررسمی ندارد، علاوه بر این فعالیت موتورهایی که گاهی بدون پلاک است و توسط انبارها در اختیار افراد زباله‌گرد قرار می‌گیرد ممکن است تصادفات و حوادث جبران‌ناپذیری را رقم بزند، اینکه چگونه این موتورهای فاقد پلاک در شهر تردد می‌کنند، جای تعجب دارد.

سراج با اشاره به اینکه راهنمایی و رانندگی باید مانع تردد موتورهای بدون پلاک شود، اضافه کرد: رفع این معضل مطالبه جدی شهروندان است و اگر این مسئله زودتر رفع نشود، خطرهای آن روز به روز بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص علت رشد قارچ‌گونه زباله‌گردها در شهر اهواز، تصریح کرد: تفکیک زباله در این شهر انجام نمی‌شود، در حالی که این زباله‌ها ارزشمند است و بازیافت آن نیز ارزش ریالی و تولیدی بالایی دارد؛ تفکیک زباله باید از مبدا انجام شود که می‌تواند راه حل مؤثری برای رفع این معضل باشد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10474

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.