تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
9

لزوم توجه ویژه به درختکاری و افزایش سرانه فضای سبز شهری در اهواز

  • کد خبر : 9252
  • 18 اسفند 1400 - 16:37
لزوم توجه ویژه به درختکاری و افزایش سرانه فضای سبز شهری در اهواز
امید جنوب، شهردار اهواز با اشاره به کاشت درخت نخل در سالیان گذشته، گفت: با وجود اقدامات انجام شده، همچنان جای درخت نخل در فضای سبز شهری اهواز خالی است.

رضا امینی امروز_ چهارشنبه هجدهم اسفندماه_ در همایش روز درختکاری، اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز، باید به رفع مشکلات و اقدام در خصوص نوروز و استقبال از بهار بپردازیم.

وی افزود: افتخار می‌کنیم که کارگرانی متعهد و مقید در شهرداری اهواز حضور دارند و با تلاش صادقانه و بدون منت برای رضایت خدا و رفاه حال شهروندان فعالیت می‌کنند؛ زیبایی‌های شهری مدیون تلاش آنها است.

شهردار اهواز از شهروندان خواست موضوع درختکاری و افزایش سرانه فضای سبز شهری را متعلق به خود بدانند و در مکان‌هایی که امکان کاشت درخت وجود دارد در این زمینه همکاری کنند.

وی با بیان اینکه اگر سالانه هر شهروند یک اصله نهال بکارد و از آن مراقبت کند، وضعیت اقلیم اهواز بهتر از شرایط کنونی خواهد شد، گفت: تصور من این بود که شرایط آب و هوایی مانع توسعه فضای سبز در اهواز می‌شود، اما با مشاهده اقدامات انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم که وضعیت کنونی فضای سبز در برخی از نقاط اهواز به ضعف در نظارت و مدیریت شهری باز می‌گردد.

امینی تاکید کرد: ضرورت دارد در ارکان برنامه‌ریزی و عرصه مدیریت شهری در زمینه مراقبت از فضای سبز بازنگری جدی صورت گیرد تا اهواز با زیبایی‌های در خور شأن خود و ارتقای زیست‌پذیری برای شهروندان بستری برای افزایش کیفیت زندگی شود.

وی با بیان اینکه فضای سبز اهواز تا حدودی از اصالت و هویت شهر اهواز فاصله گرفته است، گفت: درخت نخل یکی از مظاهر زیبایی و مصداق هویتی خوزستان است، اگر چه تا کنون کاشت نخل در برخی بلوارهای شهر انجام گرفته است اما جای نخل در فضای سبز اهواز همچنان خالی است، کاشت این درخت باید از لحاظ کیفی و کمی تقویت شود تا از مواهب خدادادی این گونه اصیل استفاده کنیم.

شهردار اهواز با بیان اینکه گونه‌های اصیل گیاهی باید به فضای شهر اهواز برگردند، خاطرنشان کرد: اگر چه گونه‌های خوش رو و خوش منظر و همچنین مناسب از نظر شرایط اکولوژیکی در اهواز وجود دارد، اما نیاز داریم گیاهان اصیلی و بومی اهواز بازهم در شهر بیشتر شود، هارمونی و نظم در کاشت گیاهان، درختان و گل‌های فصلی اهواز نیاز به بازنگری دارد، چرا که باید حامل پیام ویژه‌ای برای شهروندان باشد

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم با بهره‌مندی از فضای سبز در جهت مبارزه با عوارض زیست محیطی که به دست ما در استان و شهر ایجاد شده، موفق عمل کنیم و اقلیم اهواز را برای سلامت شهروندان به همان میزان که ما در تولید آلودگی نقش داریم، آماده کنیم.

امینی خاطرنشان کرد: باید در رفتار خود در زمینه محیط زیست بازنگری داشته باشیم و با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در جهت سلامت شهر خود تلاش کنیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.