تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان:

لایروبی شبکه فاضلاب اهواز با کمک شرکت‌های آبفا کشور در حال انجام است

  • کد خبر : 5261
  • 24 آبان 1400 - 12:49
لایروبی شبکه فاضلاب اهواز با کمک شرکت‌های آبفا کشور در حال انجام است
امید جنوب - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: امسال برای لایروبی شبکه فاضلاب اهواز، از شرکت‌های آبفا کشور کمک گرفته شد. برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده تا این ماشین آلات بتوانند در لایروبی فاضلاب شهر اهواز کمک کنند.

محمدرضا کرمی نژاد امروز، ۲۴ آبان ماه در حاشیه عملیات رفع انسداد شبکه فاضلاب شهر اهواز که با مشارکت اکیپ‌های اعزامی از سوی شرکت آبفا کشور انجام شد، اظهار کرد: امروز مانور ماشین آلات شرکت آبفا که در سیل، پس زدگی فاضلاب و … نقش دارند برگزار شد.

به گزارش امید جنوب ، وی افزود: امسال برای لایروبی شبکه فاضلاب اهواز، از شرکت‌های آبفا کشور کمک گرفته شد. برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده تا این ماشین آلات بتوانند در لایروبی فاضلاب شهر اهواز کمک کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه فاضلاب اهواز حدود ۲۳۰۰ کیلومتر شبکه دارد، گفت: تاکنون حدود ۴۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب و بیش از ۳ هزار منهول فاضلاب در اهواز توسط شرکت آبفا اهواز لایروبی شده است.

کرمی نژاد ادامه داد: با توجه به بارش‌هایی که در پیش داریم و همچنین مشکلاتی که سال‌های گذشته برای دفع آب‌های سطحی و پس زدگی فاضلاب داشتیم، از آبفا کشور کمک گرفته‌ایم و از این رو از دیگر استان‌ها ماشین آلاتی برای کمک به اهواز ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور حساسیت بسیار بالایی بر روی بحث فاضلاب شهر اهواز دارد، افزود: امسال اقدامات قابل توجهی در بحث حل مشکلات فاضلاب شهر اهواز انجام شده است. در این زمینه تاکنون همه ایستگاه‌های پمپاژ نوسازی و دیزل ژنراتورها تعمیر شده‌اند و همچنین شبکه‌های دفع فاضلاب آماده شده‌اند و امیدواریم مشکل خاصی در شهر اهواز ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تاکنون ۱۲۲ پیمانکار در ۱۲۲خیابان شهر اهواز در حال رفع نقاط خطوط ریزشی و مشکل‌دار هستند. همچین حدود ۴۰ پیمانکار دیگر در روزهای آینده کار خود را در مناطق مشخص شده آغاز خواهند کرد تا همه خطوط ریزشی و مشکل دار شهر اهواز تعویض و رفع مشکل شوند.

کرمی نژاد با بیان اینکه این اقدامات به صورت مسکن است، افزود: کار اصلی ما توسعه شبکه فاضلاب شهر اهواز است که با یک قرارداد ۱۷۴۰ میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم در حال انجام است. همچنین قراردادی دیگر به ارزش ۳۴۰۰ میلیارد تومان در حال آماده سازی است تا باقی مانده شبکه فاضلاب شهر اهواز نیز اجرایی و به اتمام برسد.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن فصل بارش از استان‌های دیگر کمک گرفته شده است تا در نقاط حساس کار لایروبی با سرعت بیشتری پیش برود. براساس برآوردهای انجام‌شده، شرایط امسال با سال‌های گذشته در بحث فاضلاب از زمین تا آسمان است و اقدامات بسیار خوبی تاکنون انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در پایان عنوان کرد: اگر باران‌هایی که امسال در اهواز می‌آید شبکه کشش دفع آن‌ها را داشته باشد، قطعا مشکلی برای مردم در بحث آبگرفتگی‌های پیش نخواهد آمد اما باید تلاش کنیم امسال را با احتیاط پشت سر بگذاریم زیرا امسال زمان کم آوردیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5261

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.