تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8

قطار فوق العاده خرمشهر-تهران برای جابجایی زائران اربعین راه اندازی شد

  • کد خبر : 3641
  • 07 مهر 1400 - 10:25
قطار فوق العاده خرمشهر-تهران برای جابجایی زائران اربعین راه اندازی شد
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی از راه اندازی قطار فوق العاده خرمشهر - تهران برای سرعت عمل بیشتر در انتقال زائران عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش امید جنوب- سعید رسولی شامگاه سه شنبه ۶ مهرماه در بازدید از پایانه مسافربری راه آهن خرمشهر و ایستگاه راه آهن در شلمچه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای جابجایی مسافران از خرمشهر به مقصد تهران قطار فوق العاده راه اندازی شده است افزود:شب گذشته ۲ قطار از مبدأ خرمشهر به سمت تهران حرکت کردند و با تمهیدات در نظر گرفته شده بطور پیوسته قطارهای برنامه ای و فوق العاده زائران بازگشته از سفر اربعین را به مقصد تهران جابجا می کنند.

وی از آمادگی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای انتقال زائران اربعین از مرز شلمچه به خرمشهر و از خرمشهر تا اهواز به صورت رایگان خبر داد و اظهار کرد: با دستور اکید وزیر راه و شهرسازی همه امکانات این وزارتخانه و بخش غیر دولتی خانواده حمل و نقل کشور برای بازگشت زائران از سفر عتبات عالیات بسیج شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همه امکانات در فرودگاه ها ، پایانه های جاده ای و ایستگاههای راه آهن برای خدمت رسانی به زائران اربعین بسیج شده اند.

وی با اشاره به استقرار قطار در مرز شلمچه، تصریح کرد: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از شامگاه دوشنبه برای جابجایی زائران از مرز شلمچه تا خرمشهر و از خرمشهر تا اهواز قطارهایی به صورت رایگان راه اندازی کرده است.

رسولی تاکید کرد: تا زمانی که تقاضا و زائر در مبادی ورودی کشور وجود داشته باشد پایانه های مسافری نیز فعال بوده و با بسیج همه امکانات خدمات حمل و نقل به آنها ارایه می شود.

وی با اشاره به تدابیر وزارت راه و شهرسازی برای بازگشت هرچه راحت‌تر زائران اربعین به شهرهای خود افزود: قطارهایی به صورت یکسره و شبانه روزی به همین منظور تدارک دیده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: علاوه بر قطارهای برنامه ای، چهار رام قطار فوق العاده نیز برای انتقال زائران از ایستگاه اهواز به شهرهای مقصد زائران تدارک دیده شده است و این قطارها هم اکنون در اهواز مستقر هستند.

وی به آغاز عملیات جابجایی زائران در بازگشت از  سفر عتبات عالیات از شب گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: علاوه بر امکانات تدارک دیده شده، در صورت نیاز، راه آهن جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت و آمادگی را دارد که متناسب با نیاز زائران، ظرفیت‌ حمل و نقل مسافری خود را افزایش دهد.

رسولی تاکید کرد: برای ایام شهادت حضرت امام رضا (ع) نیز قطارهای فوق العاده‌ای در مسیر مشهد مقدس پیش بینی شده است ضمن اینکه در صورت نیاز می‌توان بخشی از این قطارها و همچنین قطارهایی که ضریب اشغال کمتری دارند را به مسیر محور جنوب و اهواز اختصاص داد تا زائران بازگشته از سفر کربلا را جا به جا کنند.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با توجه به اهمیت نظارت میدانی در موضوع انتقال زائران اباعبدالله الحسین(ع)، به همراه برخی معاونان با حضور در مرز شلمچه از نزدیک در جریان خدمت رسانی به زائران اربعین قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3641

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.