تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
6
جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی

قرار گرفتن فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی در کنار هم، به خلق ثروت می‌انجامد

  • کد خبر : 1093
  • 16 مرداد 1400 - 11:16
قرار گرفتن فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی در کنار هم، به خلق ثروت می‌انجامد
امید جنوب - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: ظرفیت علمی و پژوهشی بسیار خوبی در جهاد دانشگاهی وجود دارد و یک ظرفیت خوب نیز از نظر زیرساختی، تجهیزات و نیروی ماهر در سازمان فنی و حرفه‌ای وجود دارد که در کنار هم قرار گرفتن این دو، می‌تواند منجر به خلق ثروت شود و قدم موثری در جهت اشتغال و مهارت آموزی است.

عبدالنبی سواعدی در گفت‌وگو با خبرنگاران ، ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: در حوزه مهارت‌آموزی که منجر به اشتغال می‌شود، جهاد دانشگاهی قدم‌های بسیار خوبی برداشته است. این نهاد در حوزه اشتغال، کارآفرینی و به ویژه ایجاد ساختاری برای به وجود آمدن استقلال در تولید داخلی و رفع نیاز صنعت، خوب کار می‌کند و به شکل موثر ورود کرده است.

وی افزود: جهاد در زمینه مهندسی معکوس، طراحی و ساخت محصولات مورد نیاز به ویژه قطعاتی که در صنعت مورد تحریم واقع شده‌اند، تاکنون ورود موثری داشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در خصوص نقش جهاد دانشگاهی در مهارت آموزی دانشجویان، بیان کرد: در حوزه مهارت آموزی معطوف به اشتغال، جهاد دانشگاهی در افزایش مهارت آموزی دانشجویان خوب عمل کرده است و در کنار آن سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در جهت هم‌افزایی با جهاد و با توجه به ظرفیت‌هایی که در هر دو سازمان وجود دارد، قدم‌های خوبی در جهت ایجاد بستری برای مهارت آموزی محصول محور برداشته است. در این راستا با رویکرد تولید محصول و ارائه خدمات، دوره‌های آموزشی ویژه دانشجویان برگزار می‌شود.

سواعدی ادامه داد: ظرفیت علمی و پژوهشی بسیار خوبی در جهاد دانشگاهی وجود دارد و یک ظرفیت خوب نیز از نظر زیرساختی، تجهیزات و نیروی ماهر در سازمان فنی و حرفه‌ای وجود دارد. در کنار هم قرار گرفتن این دو، می‌تواند منجر به خلق ثروت شود و قدم موثری در جهت اشتغال و مهارت آموزی است.

وی در پایان با اشاره به همکاری‌های بین این دو سازمان گفت: نمونه بارز همکاری بین دو سازمان، کار مشترکی است که در ناحیه صنعتی شماره ۲ اهواز در حوزه تولید در و پنجره upvc و همچنین تولید فیلترهای مورد نیاز نفت و حفاری انجام شد که ضمن تولید، آموزش نیز ارایه می‌شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1093

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.